A partir del dilluns 23 d’octubre podeu venir a veure l’exposició “Dones pioneres de la Unió Europea” al hall de la Facultat d’Economia i Empresa. Es tracta d’una iniciativa de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona (EUROM), amb retrats de l’artista francès Pierre Marquès.

Aquesta exposició, desenvolupada per commemorar el Dia d’Europa 2023, ret homenatge a deu dones excepcionals que van contribuir al desenvolupament de la Unió Europea defensant els valors d’igualtat, llibertat, democràcia, solidaritat, diversitat i respecte als drets humans.

Entre elles, hi ha les set dones catalogades pel Parlament Europeu com a “pioneres de la UE” (Anna Lindh, Marga Klompé, Melina Mercouri, Nicole Fontaine, Nilde Iotti, Simone Veil i Ursula Hirschmann), així com les tres dones que donen nom als edificis del Parlament Europeu: Clara Campoamor Rodríguez, Sophie Schroll i Louise Weiss.

Resistents, supervivents de l’Holocaust, professionals destacades de l’àmbit polític, científic i cultural, aquestes dones van inspirar l’actual Unió Europea. Moltes d’elles van treballar per acabar amb els horrors de dues guerres mundials i van contribuir a promoure els valors fonamentals de la UE, tant des de les mateixes institucions europees com des de l’activisme polític. Algunes van ser diputades al Parlament Europeu, passant, en el cas de Veil i Fontaine, a presidir el Parlament Europeu.

Organitza: Centre de Documentació Europea, Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia i Càtedra Jean Monnet EUPOL.
Inauguració: El dia 25 d’octubre a les 11h 30m, a càrrec de la Dra. Ana Mar Fernández-Pasarín, Professora de la Càtedra Jean Monnet.
Lloc i accés: al hall de la Facultat d’Economia i Empresa.