7a edició del taller gratuït per a docents de secundària, que organitza la Càtedra Jean Monnet en Governança de la UE de la Universitat Pompeu Fabra, amb el suport del nostre Centre de Documentació Europea, i que enguany porta el títol “Present i futur de la integració europea després de les eleccions al Parlament Europeu”.

Objectius i metodologia

Davant l’existència de dos conflictes dramàtics (Rússia-Ucraïna i Hamàs-Israel), de crisis ambientals i socials persistents i del ressorgiment d’ideologies d’extrema dreta, les eleccions europees de juny 2024 cobren una especial rellevància per a la Unió Europea.

A partir dels resultats de les eleccions al Parlament Europeu del 6 al 9 de juny de 2024, aquest any el taller es proposa reflexionar i dialogar sobre el present i el futur del  procés d’integració europea. Què podria implicar un Parlament Europeu amb major pes dels grups polítics euroescèptics? Quin seria el futur de l’ambiciós Pacte Verd Europeu? Què podria significar el procés d’ampliació cap a Ucraïna?.

El taller proporcionarà exemples, narratives i materials pedagògics que serviran per apropar el coneixement sobre la UE des de l’anàlisi dels resultats electorals i de les seves conseqüències sobre l’equilibri polític entre les principals institucions europees.

Quant als objectius específics, es proposa:

• Analitzar críticament els resultats electorals en referència als grups polítics que guanyen (o perden) pes al Parlament Europeu.
  • Analitzar les conseqüències de les eleccions europees sobre la renovació de la Comissió Europea i del Consell Europeu.
  • Anticipar i valorar els possibles escenaris futurs respecte al paper de la UE al món i als Estats membres.
  • Donar a conèixer instruments didàctics i pedagògics útils per a la introducció de la UE als instituts.
  • Proporcionar casos d’estudi simplificats.

Ponents:

• Andrea Noferini (CEI, International Affairs i UPF)
  • Concepció Muñoz (Centre de Documentació Europea UAB)

Data i lloc:

• Dijous, 11 de juliol de 2024, de 10 – 13 h.
  • El format del taller serà en línia. Una vegada realitzada la inscripció, s’enviarà l’enllaç per a la sessió online.

Certificat d’assistència

Registre:

• Cal omplir aquest formulari (data límit: 5 de juliol)

Més informació:

• baces@upf.edu