L’activitat es va dur a terme el passat dijous 6 de maig.

El programa Argó de l’Institut de Ciències de l’Educació, conjuntament amb el Centre de Documentació Europea i la Càtedra EUPOL Jean Monnet en Polítiques Europees de la UAB han dut a terme una Jornada per a estudiants de 3r i 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat en el marc de la celebració del Dia d’Europa. En total, 624 alumnes de diversos centres educatius han participat en l’activitat ‘Celebrem el Dia d’Europa’, a través de la plataforma Microsoft Teams.

Els centres participants van ser:

1. Centre de -Formació d’Adults El Vendrell (El Vendrell)
  2. Col·legi CreaNova (Sant Cugat del Vallès)
  3. Institut Badia i Margarit (Igualada)
  4. Institut de Castellar (Castellar del Vallès)
  5. Institut Guillem Catà (Manresa)
  6. Institut Milà i Fontanals (Vilafranca del Penedès)
  7. Institut Montserrat Roig (Barcelona)
  8. Institut Pau Claris (Barcelona)
  9. Institut Pere Calders (Cerdanyola del Vallès)
  10. Institut Ramon Berenguer IV (Amposta)
  11. Institut Narcís Xifra i Masmitjà (Girona)

La Jornada ha consistit en una presentació sobre la història, el funcionament i els principals reptes de la Unió Europea a càrrec del professor Francesco Camonita, seguida d’un joc de preguntes a través de Kahoot. Els alumnes del grup guanyador del joc, corresponent a l’Institut Pere Calders de Cerdanyola del Vallès, han rebut uns lots de regals europeus. L’activitat ha finalitzat amb la reproducció de l’himne d’Europa en català.

El taller forma part del programa Argó de l’Institut de Ciències de l’Educació i pretén estrènyer i enfortir els vincles de la UAB amb l’ensenyament secundari.