Línies de recerca
Avaluació dels estudiants universitaris basada en competències; les dinàmiques organitzatives de la universitat; educació basada en la recerca
Breu ressenya
Georgeta Ion és professora al departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). És llicenciada en Psicologia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Bucarest i Màster en Management i Avaluació Educativa per la mateixa universitat. Des de 2007 és Doctora en Ciències de l’educació per la Universitat de Barcelona. Els seus temes d’investigació es relacionen amb les pràctiques educatives informades per les evidències científiques i l’avaluació dels estudiants.
En l’àmbit de les Pràctiques educatives informades per les evidències, ha coordinat i participat en projectes que exploren els factors que incideixen en l’ús de la investigació científica en la millora educativa, la construcció de la capacitat investigadora de l’professorat i les polítiques educatives fonamentades. Els projectes s’han finançat en programes R + D + I nacionals i internacionals (programa Erasmus +).
En l’àmbit de l’avaluació, durant els últims anys ha coordinat i participat en projectes sobre Estratègies d’avaluació per a l’autoregulació dels aprenentatges, processos de feedback entre iguals efectius, avaluació amb eines digitals. Els projectes han rebut finançament de l’Oficina de Qualitat docent (OQD) de la UAB, AGAUR- programa ARMIF i Unió Europea (programa Stratgeic partnerships in Higher Education).
Forma part de diverses associacions professionals internacionals i des de l’any 2016 és col convenor de la xarxa Research in Higher education de l’European Educational Research Association (EERA).
Revisa la seva activitat de recerca aquí.
Twitter: @georgetaion2