ORIENTACIÓ I INCLUSIÓ EDUCATIVES
Coordinador: Patricia Olmos Rueda

En aquesta línia de recerca entenem que la inclusió educativa esdevé un principi de l’orientació educativa i l’acció
tutorial, ambdós mecanismes i processos claus en l’abordatge i prevenció de situacions de risc, exclusió i vulnerabilitat, esdevenint l’abandonament educatiu prematur (AEP) el punt de partida i eix central en torn gira el nostre treball. Entenent la complexitat d’aquest fenomen, es fa necessari analitzar els seus factors de risc i pensar en el desenvolupament d’organitzacions educatives més inclusives, amb una veritable cultura d’equitat que garanteixi la igualtat d’oportunitat, la no discriminació, la inclusió i la qualitat educatives, i que, en els seus objectius es plantegin desenvolupar, implementar i avaluar pràctiques innovadores centrades en mecanismes d’orientació educativa i acció tutorial que facin front a l’AEP.

Concretament en aquesta línia de recerca ens centrem a abordar les següents qüestions:

  1. Cultura d’equitat de les Institucions Educatives
  2. Desenvolupament d’organitzacions inclusives
  3. Prevenció de l’abandonament educatiu prematur (AET), reincorporació i continuïtat en itineraris educatius-formatius
  4. Millora de la competència professional docent en matèria de: orientació i acció tutorial per a la prevenció de l’AET, diversitat i inclusió
  5. Benestar estudiantil