ORCID iD: 0000-0002-0407-9356

Sóc professora d´Antropologia Física de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Lidero un grup multidisciplinari de recerca consolidat en Antropologia Biològica, el GREAB, reconegut per la Generalitat de Catalunya (ref. 2014 SGR 1420), i el grup d’Antropologia Molecular i de Poblacions d’aquesta Universitat que té com a objectiu l’estudi de la diversitat de les poblacions humanes a nivell biodemogràfic-genètic-molecular i la seva aplicació a la reconstrucció històrica de les poblacions. Des del febrer del 2010 sóc directora del Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia, a la Facultat de Biociències de la UAB.

Principals àrees d’investigació

• Estudi evolutiu de les poblacions humanes modernes a nivell molecular.
  • Aspecte evolutiu de l’ADN mitocondrial i el seu paper tant en la variabilitat normal com patològica (glioma i malalties cardiovasculars) de la nostra espècie.