ORCID iD: 0000-0001-7483-8541

Soc estudiant del programa de doctorat en Biodiversitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Em vaig graduar en Genètica per la UAB l’any 2018, obtenint també un Minor en Evolució i Paleontologia Humana. L’any 2019 vaig obtenir el màster interuniversitari en Antropologia Biològica per la UB/UAB. Vaig començar la tesi doctoral l’any 2020, en la qual estic treballant al laboratori d’ADN antic de la Unitat d’Antropologia Biològica de la UAB per sequenciar amb tècniques d’NGS i analitzar bioinformàticament individus de més de 2000 anys d’antiguitat. L’any 2023 vaig fer una estada de 3 mesos a la Universitat d’Adelaide (Austràlia) per aprendre noves tècniques utilitzades en paleogenòmica. En col·laboració amb altres membres del GREAB, he supervisat dos treballs de màsters i actualment en codirigeixo 3 més.

M’enfoco en com les tècniques d’NGS i l’anàlisi metagenòmic poden aportar informació sobre les dinàmiques de poblacions antigues i l’evolució humana. A més, m’interessa l’estudi i caracterització de les poblacions, buscant relacions de parentiu, diversitat i de llinatges i possibles causes de mort. Combino mètodes de laboratori amb enfocaments computacionals per investigar la diversitat genètica de poblacions històriques i prehistòriques.

Principals àrees d’investigació

• Anàlisi d’ADN antic