ORCID iD: 0000-0002-7014-8014

Soc llincenciada en Biologia per la Universitat de Coimbra (Portugal) i Doctora en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya). Vaig completar la meva formació postdoctoral a la Universitat de les Açores l’any 2007 i el mateix any em vaig incorporar a la Universitat Autònoma de Barcelona com a professora. Vaig ser Coordinadora del Màster d’Antropologia Biològica UAB-UB (2014-2022) i Coordinadora del Grau de Biologia UAB (2021-2023). Actualment soc Vicedegana d’Afers Acadèmics i Qualitat de la Facultat de Biociències UAB.

He participat en l’equip de recerca de 24 projectes de recerca competitius i he coordinat contractes de recerca amb empreses. He dirigit 5 ​​tesis doctorals ja realitzades, i actualment n’estic dirigint 3. També he dirigit 39 Treballs Finals de Màster. He participat en més de 100 publicacions i en l’edició dels llibres “Recent Advances in Molecular Biology and Evolution: Applications to Biological Anthropology” i “Genomic Approaches in Biological Anthropology: New challenges, new chances”.

Principals àrees d’investigació

• Dinàmica evolutiva del DNA mitocondrial: heteroplàsmia somàtica i germinal, recombinació del DNA mitocondrial humà i insercions nuclears d’origen mitocondrial.
  • Influència de les mutacions del DNA mitocondrial en el procés d’envelliment i en el desenvolupament de malalties, concretament en càncer i malalties neurodegeneratives d’inici tardà.
  • Caracterització genètica de poblacions humanes actuals i antigues amb l’objectiu d’inferir quins factors històrics, demogràfics i microevolutius han influenciat l’estructura i diversitat de les poblacions humanes.
  • Tècniques genòmiques per estudiar restes esquelètiques de diferents cronologies de la Península Ibèrica i les Illes Balears i també amb l’objectiu d’identificar virus, bacteris i protozous que poden tenir impacte en la salut i la causa de la mort.
  • Identificació genètica de víctimes de la Guerra Civil de Catalunya i Balears.