Emilee Moore i Júlia Llompart (GREIP) i Maria Rosa Garrido (grup CIEN) van realitzar, per tercer any, un taller de dues hores inspirat en la didàctica plurilingüe i les pedagogies de Hip Hop, dins dels “tallers d’idioma anglès” del projecte socioeducatiu Campus Ítaca. Els tallers tenen com a objectiu potenciar els repertoris plurilingües dels estudiants a través de raps sobre biografies lingüístiques com a oportunitats per a la lliure expressió i la crítica social.
El Campus Ítaca es realitza cada juny i juliol i involucra a centenars d’adolescents cada any.
Altres membres GREIP que han participat en edicions previes del Campus Ítaca inclouen Laia Canals, Melinda Dooly i Claudia Vallejo.
Per a més informació: http://pagines.uab.cat/campusitaca/
GREIP’s insight
Campus Ítaca és un programa semiformal de la Universitat Autònoma de Barcelona per a estudiants d’últim any d’educació secundària, identificats per les seves escoles com a joves amb potencial acadèmic que podrien no continuar els estudis preuniversitaris i universitaris per una sèrie de raons. Aquests inclouen la desafecció dels adolescents de l’escolarització, així com procedents familiars en què els estudis universitaris podrien no ser una opció realista (per exemple, els pares i avis no van a cursar educació superior, o la universitat no és financerament viable). Campus Ítaca té com a objectiu estimular aquests adolescents a continuar a l’educació no obligatòria, i al mateix temps promoure el català com a vehicle de cohesió del grup i la inclusió social, ja que molts d’ells provenen d’entorns dominants no catalans.