Investigadores del GREIP i dues professores de l’Escola Sant Jordi de Mollet del Vallès, junt amb alumnes de tercer de Primària d’aquest centre, han rebut el Premi John McDowell 2017 en la categoria col·lectiva pel projecte “Launching a Solidarity Campaing to Support Four Syrian Kids Stranded in Greece”. Aquest premi, atorgat per l’Associació de Professors i Professores d’Anglès de Catalunya i pel British Council, reconeix el valor educatiu d’un projecte d’aula realitzat el curs anterior. Els nois i les noies guanyadores, que el curs passat feien segon, van participar en un projecte multidisciplinari gràcies al qual van aprendre a planificar i organitzar una campanya solidària per recollir diners per a quatre nens sirians que en aquell moment es trobaven en un camp de refugiats a Grècia. Durant la recollida de diners, els infants van regalar objectes creats per ells en una impressora 3D. La iniciativa els ha permès treballar alhora assignatures com Llenguatge visual i plàstic i Matemàtiques en anglès i competències com el pensament crític, la creativitat, l’apoderament o la solidaritat.
