El 30 d’octubre, l’Emilee Moore i la Claudia Vallejo, membres del GREIP; van presentar la primera sessió de dades del curs 2018-2019 del grup. La sessió va girar al voltant de la producció i l’ús de vídeos com a vehicle d’expressió creativa i de comunicació transnacional en un projecte que connecta joves de llocs diversos, que representen les seves vivències produint i compartint vídeos amb participants d’altres països. 

Des de la perspectiva de la transmodalitat (Hawkins 2018) vam explorar les implicacions culturals de les produccions dels estudiants, i els models culturals implícits en els vídeos, considerant el seu significat per a la comunicació transnacional entre grups culturalment diversos.

Algunes de les preguntes que van guiar la reflexió conjunta van ser:

Com entenem la semiosi, en tant que construïda en representacions creatives en forma de vídeo, a través de l’espai i de grups de persones i cultures diversos?

Quins nous significats i possibilitats emergeixen quan els recursos comunicatius es desplacen en intercanvis transmodals i transnacionals?

L’anàlisi també es va fixar en com, en un projecte transnacional com aquest, l’expressió creativa dels joves necessàriament implica aspectes ètics.

Compartir esta página