Durant les dues darreres setmanes, s’han dut a terme unes Jornades de Formació de Mestres per a una Escola Inclusiva titulades ‘Com garantir la inclusió a la meva docència? Del decret d’inclusió a la formació inclusiva de mestres a la universitat’, organitzades per la Facultat de Ciències de l’Educació. Les diverses sessions dutes a terme en aquestes jornades teníem com a objectiu apropar a la formació dels futurs i futures mestres el que planteja el Decret d’Inclusió 15/2017 i proposar una reflexió conjunta al professorat de la facultat sobre com entenem, en aquest context, la formació en inclusió.

El grup de recerca GREIP –i també el projecte LISTiac– va ser convidat a participar amb un taller sobre inclusió lingüística. La investigadora postdoctoral membre del GREIP Júlia Llompart va dur a terme un taller el dia 2 de desembre centrat en què va proposar una reflexió conjunta del professorat sobre la inclusió lingüística tant a la pròpia facultat com en la formació docent i, a més a més, va presentar dades recollides en el marc del projecte LISTiac per tal de mostrar les veus dels nostres docents en formació respecte aquest aspecte. Sens dubte, la formació sobre inclusió va suposar l’inici d’un debat i unes reflexions entre el professorat de la facultat que continuarà en un futur amb l’objectiu de caminar junts i juntes cap a l plena inclusió educativa.

Compartir esta página