Avui el departament s’ha pronunciat davant les múltiples reaccions entorn els resultats de l’últim informe PISA, i nosaltres com a grup de recerca volem donar veu al comunicat que està publicat a la pàgina web del departament.
“Com a membres de la comunitat educativa i de la comunitat científica, volem reivindicar que cal resituar el debat en allò que ens aporta la recerca en el camp de les didàctiques específiques. També volem posar de manifest que és responsabilitat de tot el món aconseguir que la nostra societat accepti que entomar els reptes educatius del nostre país requereix temps llargs, de reflexió fonamentada i, sobretot, d’un profund respecte cap a les i els professionals de tots els àmbits educatius.”
L’últim informe PISA ha generat un debat intens sobre l’educació, però sovint les opinions no sempre estan bastant fonamentades. És crucial tornar a centrar aquest debat en la recerca educativa, en els factors estructurals; com el barri, els ingressos familiars i les formes culturals, que tenen un impacte profund en els resultats dels estudiants.
“La recerca en didàctica també aporta evidències científiques que ens permeten seleccionar, en cada context i disciplina, quines són les estratègies, les metodologies i els recursos més adequats. L’aprenentatge significatiu no es pot mesurar només amb una prova externa.”
És essencial reconèixer que l’educació requereix temps i un profund respecte cap als professionals de l’àmbit educatiu. Si voleu continuar llegint aquest article, us convidem a visitar la pàgina web del departament.
GREIP’s insight
La investigación educativa es clave para la transformación de la educación y la sociedad.