Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme
Grupo de Investigación en Educación, Interacción y Plurilingüismo
Research Group for Education, Interaction and Plurilingualism

Permission for use of images granted

PhD Supervision

Current
  • Abou El-Goukh, Sarah. Practitioner’s Research on AI-Enhanced Teaching of Arabic as FL/L2 (provisional title), co-supervised by Dr. Júlia Llompart & Melinda Dooly.
  • Aburquerque, Diego: Use of translanguaging pedagogy to improve writing skills of Latin American students in Ireland (provisional title), co-supervised by Dr. Emilee Moore & Dr. Júlia Llompart.
  • Changchun Li: An analysis of the ecology of Chinese heritage language education in Spain (provisional title), co-supervised by Dr. Claudia Vallejo & Dr. Melinda Dooly.
  • Huilcaleo Mateluna, Claudio. Influencia del liderazgo directivo en la implementación de la educación intercultural bilingüe (EIB) en contexto Mapuche y en el aprendizaje del Mapuzungun (provisional title), co-supervised by Dr. Dolors Masats & Dr. Virginia Unamuno.
  • Jones, Louise: Leadership and Content Language Integrated Learning (CLIL). (provisional title), supervised by Dr. Emilee Moore.
  • Kruszynska, Klaudia: Upscaling linguistic landscaping for 21st century competencies (provisional title), supervised by Dr. Melinda Dooly.
  • Lee, Hyereen: Constructing critical intercultural education and foreign language education in a diversifying contemporary society (provisional title), supervised by Dr. Emilee Moore & Dr. Elena Parra Gómez.
  • Li, Peichen: Análisis del discurso en el aula de chino como lengua extranjera: estudio de caso sobre interacciones profesor-alumno durante la ejecución de actividades didácticas (provisional title), co-supervised by Dr. Melinda Dooly & Dr. Helena Casas-Tost.
  • Martínez Coronado, Marcela. Construcción de la identidad cultural por medio de prácticas literarias en niños Ingleses-hispanohablantes: Un estudio de caso en una escuela de español como lengua heredada en Inglaterra provisional title), co-supervised by Dr. Cristina Aliagas & Dr. Claudia Vallejo.
  • Mont, Maria: Necessitats formatives digitals docents i docència virtual (provisional title), co-supervised by Dr. Melinda Dooly & Dr. Dolors Masats.
  • Na, Shi. A study on the educational integration of Spanish Chinese primary school students (provisional title), co-supervised by Dr. Júlia Llompart & Dr. Claudia Vallejo.
  • Olid, Bel: La inclusió del llenguatge no binari i el neomorfema -i a les classes de català com a llengua addicional: una aproximació des de la pedagogia queer (provisional title), supervised by Dr. Dolors Masats & Dr. Gonzalo Iturregui.
  • Pérez, Jordi: Escriptura acadèmica i retroacció correctiva. El Treball de Recerca de batxillerat (provisional title), supervised by Dr. Xavier Fontich.
  • Pratginestós, Cèlia: Learner’s participation in plurilingual multimodal formal and non-formal interactions during the development of a transnational project. (provisional title), supervised by Dr. Dolors Masats.
  • Quiceno Rodríguez, Natalia: La habilidad argumentativa: una propuesta para su aprendizaje mediante la escritura de columnas de opinión (provisional title), supervised by Dr. Xavier Fontich.
  • Sala, Mireia: Anàlisi i propostes de millora del plantejament de la lectura literària i les seves pràctiques en un institut escola: un cas de recerca-acció (provisional title), co-supervised by Dr. Emilee Moore & Dr. Cristina Aliagas.
  • Salinas López, Jorge: Análisis de la educación bilingüe en Paraguay. Métodos y técnicas utilizadas en el contexto escolar de primaria (provisional title), co-supervised by Dr. Dolors Masats & Dr. Virginia Unamuno.
  • Troncoso, Marcos:  La relación entre la enseñanza y aprendizaje de la gramática y la composición escrita (provisional title), supervised by Dr. Xavier Fontich.
  • Uwosomah, Ese Emmanuel: The Evolving Dynamics of e-Learning and Digital Education for Language Acquisition in Post-Pandemic Europe (títol provisional), supervised by Dr. Melinda Dooly & Dr. Claudia Vallejo
  • Yu, Xiaoting. Building a Virtual Learning Community for Teacher Education by Observing and Assessing the “VALIANT” Project (provisional title), supervised by Dr. Melinda Dooly.
  • Yu, Yunlu. Enseñanza del chino como lengua de herencia en Barcelona: optimización de estrategias pedagógicas en base a las necesidades y características de los estudiantes chinos (provisional title), co-supervised by Dr. Denise Holguin Vaca & Dr. Melinda Dooly.
  • Zhou, Jitong. Explorar la enseñanza del chino como lengua de herencia en Barcelona desde tres dimensiones y tres miradas (provisional title), co-supervised by Dr. Xavier Fontich & Dr. Denise Holguin Vaca.
Defended
2024
  • Gómez Delgado, Oscar Mauricio: The notion of English as an international language in the curriculum policy of a selection of initial English teacher education programs in Colombia, supervised by Dr. Emilee Moore.
    • Examining Board: Dr. Melinda Dooly, Universitat Autònoma de Barcelona (president); Dr. Enric Llurda, Universitat de Lleida (secretary); Dr. Carl Edlund Anderson, Universidad de La Sabana (Colombia) (spokesperson).
  • Llanes Velasco, Maria: La Competencia digital docente en la formación inicial del profesorado, supervised by Dr. Dolors Masats.
    • Examining board: Dra. Edelmira Rosa Badillo Jimenez, Universitat Autònoma de Barcelona (president); Dr. José Soto Vázquez, Universidad de Extremadura (secretary); Dr. Ramón Pérez Parejo, Universidad de Extremadura (spokesperson) 
  • Zhang, Miaomiao: Mediation activities in and out-of-school digital story-telling project, co-supervised by Dr. Emilee Moore & Dr. Júlia Llompart.
    • Examining board: Dra. Maria Dolors Masats Viladoms, Universitat Autònoma de Barcelona (president); Dra. Eulàlia Borràs Riba, Universitat de Lleida (secretary); Dr. Jaume Batlle Rodriguez, Universitat de Barcelona (spokesperson) 
2023
  • Nuo-Yin Nora Wang: Challenges and expectations regarding business courses in which English is the medium of instruction: Crossing views from students and teachers in Taiwan and Spain, de Nuo-Yin Nora Wang, supervised by Dr. Dolors Masats.
    • Examining board:
  • Maria Juddy Torres Villamil: Escritura académica en Colombia: creencias de estudiantes y profesores y su relación con la identidad académica, co-supervised by Dr. Xavier Fontich & Dr. Maria Cerrato Lara.
    • Examining board: Dr. Melinda Dooly, Universitat Autònoma de Barcelona (president), Dr. Ana Luisa Costa, Universidade de Lisboa (secretary), Dr. Doria Constanza Lizcano Rivera, Universidad Santo Tomás, Colombia (spokesperson)
2022
2020
2019
2018
2017
2016
2013
2012
2011
  • Peix, Rita: Bi-plurilingüisme amb el català a l’escola de la Catalunya del Nord. Universitat Autònoma de Barcelona, directed by Dr Luci Nussbaum (co-directed with Joan Peytaví, Universitat de Perpinyà). Examining board: Mercè Pujol, Université Paris VIII (president), Joan Peytaví, Universitat de Perpinyà (secretary & codirector), Luci Nussbaum, Universitat Autònoma de Barcelona  (spokesperson & codirector), Joan Bécat, Universitat de Perpinyà (spokesperson), Juli Palou, Universitat de Barcelona (spokesperson)
  • Moore, Emilee: Plurilingual practices at a Catalan university doing internationalisation: Context and learning, directed by Dr Luci Nussbaum. Universitat Autònoma de Barcelona. Examining Board: Lorenza Mondada, Université Lumière Lyon 2, ICAR (president), Melinda Dooly Owenby, Universitat Autònoma de Barcelona (secretary), Josep María Cots Caimons, Universitat de Lleida (spokesperson)
2009
2008
  • Masats, Dolors: El discurs dels aprenents d’anglès com a llengua estrangera: Una aproximació interactivista al procés de construcció de tasques comunicatives, directed by Dr Luci Nussbaum. Examining Board: Artur Noguerol Rodrigo, Universitat Autònoma de Barcelona (president), Melinda Dooly Owenby, Universitat Autònoma de Barcelona (secretary), Gabriela Prego, Universidad de Santiago de Compostela (spokesperson), Paul Seedhouse, Newcastle University (spokesperson), Josep María Cots Caimons, Universitat de Lleida (spokesperson)
2006
2005
  • Dooly, Melinda: Linguistic Diversity: A Qualitative Analysis of Foreign Language Teachers’ Category Assembly, directed by Dr Luci Nussbaum. Examining Board: Artur Noguerol Rodrigo, Universitat Autònoma de Barcelona (president), Virginia Unamuno Kaschapava Universitat Autònoma de Barcelona (secretary), David Lasagabaster Herrarte, Universidad del País Vasco (spokesperson), Maria Luisa Martín Rojo, Universidad Autónoma de Madrid (spokesperson), Eva Codó i Olsina, Universitat Autònoma de Barcelona (spokesperson)

We feel very strongly about our role as educators in an ever-changing society. We feel that teaching practice must be based on sound theoretical foundations, accompanied by a continuous strive for more innovation, reflection and critical understanding of the optimal conditions for learning.

For us, both teaching research provide input to each other in a critical, cyclical process.

Images created by Artificial Intelligence