El simposi en línia sobre gènere i educació organitzat l’11 de març ha tingut a tres convidats molt especials, primer al doctorant Suan Aponte Andújar de la Universitat Pompeu Fabra i al Dr. Nicholas Faraclas de la Universitat de Puerto Rico, i segon al Dr. Harold Castañeda-Peña de la Universitat Distrital de Colòmbia. En les seves presentacions hem pogut dialogar sobre la recerca acadèmica occidental i l’impacte i ús d’aquesta per a poder entendre la relació entre educació i estudis del gènere. Al mateix temps, hem pogut reflexionar sobre l’existència permanent de diversitats sexe-genèriques a les aules d’anglès de Colòmbia i el que aquesta presència plural representa per a una lingüística aplicada a l’ensenyament de l’anglès i a la formació docent que es concep no com a aplicada sinó més aviat com implicada.

El debat ha girat entorn de quines ideologies s’amaguen en els marcs teòrics i les metodologies que prevalen en la recerca acadèmica en el camp de l’educació, a més de com es desconstrueixen. Un altre punt que s’ha debatut ha estat la identitat de gènere de la persona que investiga i si això afecta la interpretació i l’anàlisi del corpus que s’estudia.

Ha estat una xerrada plena d’aprenentatges i de temes per a debatre també, ja que ens ha ampliat la nostra mirada sobre la dinàmica que gira entorn al gènere i la recerca en Educació. Agraïm als nostres convidats per ajudar-nos a desxifrar, a poc a poc, els fils invisibles que s’amaguen en els estudis i metodologies dominants arrelades en les nostres recerques.

GREIP’s insight
We are pleased to have had the opportunity to discuss such an important subject with Dr.Nicholas Faraclas, Dr. Harold Castañeda and the doctoral candidate Suan Aponte Andújar.

Compartir esta página