Seminar on Linguistic Landscapes in Education

On September 8th, 2025, in conjunction with the doctoral defense of Klaudia Kruszyńska, an international seminar on Linguistic Landscapes in Education was held at the Universitat Autònoma de Barcelona. Taking advantage of the presence of distinguished scholars Dr. Osman Solmaz (Dicle University, Turkey) and Dr. David Malinowski (San José State University, USA), the event showcased […]

Defensa exitosa de su tesis doctoral

Klaudia Kruszynska ha defendido con éxito su tesis doctoral, 21st Century Skills in the Foreign Language Classroom: Linguistic Landscape as a Tool to Foster Secondary School Students’ Critical and Creative Thinking, bajo la dirección de la Dra. Melinda Dooly. El tribunal, compuesto por destacados expertos internacionales en paisajes lingüísticos en la educación y en la […]

GREIP Members Co-Author Award-Winning Article

An article, in which Melinda Dooly and Johanna Buitrago contributed as co-authors, has been awarded the prestigious EuroCALL-CUP Best Article Prize. Published in ReCALL—a Q1-ranked journal in the Web of Science (WoS) index—the piece was recognized for its outstanding contribution to research in language education and technology.This annual award is presented by EUROCALL (European Association […]

GREIP members appear in news abroad

During their visit to Fjelltun School, Yolanda Álvarez (primary education teacher, adjunct professor at the UAB and partner in the AILIT project), Maria Mont (primary education teacher, adjunct professor and PhD student) and Melinda Dooly (UAB faculty member) were interviewed by the local newspaper on their perspectives regarding the project, technology in education and the […]

Conferència final del projecte Erasmus AILIT

Els membres del GREIP i els professors de l’escola Les Llisses (altres socis de Catalunya) van viatjar a Stavanger, Noruega, per a la conferència final del projecte AILIT. Aquest projecte tenia com a objectiu desenvolupar una plataforma d’IA per promoure l’escriptura creativa a l’educació primària. Els estudiants van poder obtenir suport d’IA per escriure els […]

Primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA

El passat 16 de maig, en el marc del projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08), el nostre grup de recerca va rebre la visita de Jenna Nilson, de la University of Warwick (Regne Unit), qui va oferir-nos la xerrada “Celebrating Multilingual Creativity: Drama and Translanguaging in the Additional Language Class”, adreçada també a estudiants de doctorat. En […]

Recerca pionera sobre l’ús de la IA a primària

El 13 de maig de 2025, en el marc de la jornada Recerca en IAgen i educació lingüística, Melinda Dooly i Maria Mont van presentar els resultats preliminars d’un estudi innovador sobre l’ús de la intel·ligència artificial generativa (IAgen) en l’aprenentatge de l’anglès a l’etapa de primària. La jornada, organitzada pel Dr. Daniel Cassany (Universitat […]

Keynote delivered at IWODA 2025

Melinda Dooly, expert in telecollaboration and digital language education, delivered a keynote address at the Santiago de Compostela 2025 International Workshop on Discourse Analysis: Digital Language Learning, May 9–10, 2025. Her talk, titled “Bringing Vanguard Technology into Primary Education Language Teaching: Promises Kept?”, critically examined the integration of cutting-edge technologies—such as AI, AR, and telecollaborative […]

Creant sinérgias amb l’Institut escola El Viver

El passat 11 de març va tenir lloc una reunió entre professores de l’Institut escola El Viver i investigadores del Grup de Recerca en Ensenyament i Interaccions Plurilingües (GREIP) per presentar el projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08) i començar a construir l’agenda de col·laboració en el marc d’aquest projecte, que busca promoure un ensenyament inclusiu, creatiu […]