15è aniversari del Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature

El divendres 22 de novembre es va celebrar l’aniversari de la revista Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature a la sala de revistes de la Facultat d’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. La presentació de l’esdeveniment va anar a càrrec de la directora del Departament de Didàctica de la Llengua i […]

Researching the development of writing skills by Dr. Maria Camino Bueno, Public University of Navarre

Continuing with our monthly presentations, this time we had the privilege of meeting Dr. María Camino, who gave an enlightening talk entitled “Researching the development of writing skills: from individual writing to computer-mediated and multimodal collaborative writing”. PhD students, teachers and members of the research group were particularly intrigued by the discussion on how recent […]

“Hablar en bilingüe” Una presentación de Tamara Daiana Alegre.

El 14 de noviembre la investigadora argentina, Tamara Daiana Alegre, visitó al grupo de investigación GREIP y ofreció una charla Titulada: “Hablar en Bilingüe” una etnografía en co-labor sobre usos lingüísticos y procesos de transmisión del guaraní en Corrientes, Argentina. Durante su presentación, compartió preguntas clave, el enfoque metodológico y los resultados de una investigación […]

SESSIÓ SOBRE DIVERSITAT LINGÜÍSTICA I PLURILINGÜISME: COM ABORDEM LA DIVERSITAT QUE ENS ENVOLTA?

El passat dimecres 30 d’octubre, la nostra companya, la Dra. Claudia Vallejo, va dur a terme una sessió de formació sobre diversitat lingüística adreçada al personal municipal d’atenció al públic i de gestió de la ciutadania del Districte de Sants-Montjuïc, a petició del programa Barcelona Interculturalitat de l’Ajuntament de Barcelona. En aquesta sessió, es va […]

Empowering Youth Through Language, AI, and Sustainable Advocacy: A Telecollaborative Approach

On Saturday, October 27th, our GREIP research leader, Dr. Melinda Dooly, alongside PhD students Maria Mont and Ese Emmanuel Uwosomah, and Onyemowo Ejeme from Oakbridge Foundation, Abuja, Nigeria, presented a paper at the Iowa State University conference. Their presentation focused on the Young Activists’ telecollaboration project, a pioneering educational initiative connecting students from Spain (ages […]

Investigación sobre el lenguaje y el uso de la IA Generativa

El 24 de octubre, la Dra. Melinda Dooly fue invitada como ponente principal en la Conferencia sobre Tecnología para el Aprendizaje de Segundas Lenguas, organizada por el Programa de Lingüística Aplicada de la Universidad Estatal de Iowa. En su presentación, destacó cómo, durante el último año, la publicidad en torno a la IA en la […]

Multiliteracies pedagogy in action by Dr. Pedro Antonio Férez Mora & Dr. Yvette Coyle, Murcia University

This week, GREIP members and PhD students had the privilege of attending an insightful talk titled “Multiliteracies Pedagogy in Action: Argumentative Meaning-Making in Written vs. Multimodal EFL Tasks,” presented by Dr. Pedro Antonio Férez Mora and Dr. Yvette Coyle from Murcia University. Following the principles of multiliteracies pedagogy (Kalantzis & Cope, 2016), the speakers highlighted […]

Dr. Xavier Fontich al Seminari L’escriptura: Reptes, eines i estratègies de retroacció

El passat 3 d’octubre es va celebrar a la sala Pere i Joan Coromines de l’Institut d’Estudis Catalans el seminari de l’Acadèmia Oberta als Ensenyants titulat L’escriptura: Reptes, eines i estratègies de retroacció, amb una notable assistència tant presencial com en línia. El Dr. Xavier Fontich, membre del GREIP, va ser convidat com a especialista […]

Diseminación del proyecto CULT

El Dr. Reinaldo Martínez, miembro del proyecto CULT, presentó en la Conferencia Conjunta 2024 de los Grupos de Interés Especial (SIG) 4 (Educación Superior) y 17 (Métodos de Investigación en el Aprendizaje) de EARLI, celebrada en Utrecht, Países Bajos a finales de septiembre, los avances en el análisis de los patrones de aprendizaje de los […]