GREIP’s supported candidate for Marie Curie fellowship is awarded with a Seal of Excellence

Anna Turula’s proposal, supported by GREIP, has been awarded the Marie Sklodowska-Curie Actions Seal of Excellence. This quality label is awarded to all proposals submitted to the MSCA Individual Fellowships Call that scored 85% or more but could not be funded from the call budget. Due to funding cuts, less than 15% of the proposals were […]

Charla magistral sobre investigación colaborativa y educación plurilingüe en Argentina

El martes 18 de Abril de 2017, la Dra. Virginia Unamuno y Carolina Gandulfo, del CONICET y la Universidad de Buenos Aires, ofrecieron una charla magistral titulada “Investigación en colaboración y educación plurilingüe en Argentina: enfoques multidimensionales”. La ponencia estuvo organizada por el grupo GREIP y los programas de máster y estudios doctorales en investigación […]

Translanguaging & Plurilingualism Roundtable is a Round Success

In celebration of 15 years of our research centre and as part of the programme of celebratory events of the 25th anniversary of the Faculty of Education, UAB, GREIP has organized a 2-day international roundtable on Translanguaging and Plurilingualism. With approximately 50 attendees both days (Thursday and Friday before Easter holidays!) the event has been […]

Joan Ploettner presenta en les XXI Jornades Interuniversitàries

L’alumne doctoral, Joan Ploettner, va presentar la seva recerca en les XXI Jornades Interuniversitàries de Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura que es va celebrar a la Universitat de Barcelona els dies 21 i 22 de març. Ella va presentar ‘Col·laboració interdisciplinària per English Mediated Instruction (EMI) en el àmbit universitari’ dins del […]

Dra Nussbaum inaugura el mòdul del màster de recerca

La doctora Luci Nussbaum va iniciar el mòdul titulat ‘Educació plurilingüe: tendències i perspectives per la recerca’ en el Màster de Recerca en Educació (UAB) amb una xerrada molt ben rebuda sobre les perspectives històriques del plurilingüísme en la investigació educativa. A continuació, va discutir les possibilitats futures per avançar en la recerca en aquest […]

Nou llibre GREIP sobre mètodes de recerca en educació plurilingüe

Amb el títol “Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe”, aquest manual ha estat editat per Emilee Moore i Melinda Dooly i compta amb contribucions de diversos membres i col·laboradors del GREIP. S’ha publicat en format […]

GREIP members invited to present data in London

PhD candidate Nathaly González, along with her supervisor, Melinda Dooly, were invited by Dr. Jeff Bezemer to present in a data session at the London Knowledge Lab. The LKL is well-known for its multidisciplinary research in multimodality and the participants at the session were very helpful in providing intriguing ways forward for analyzing the collected […]

Charo Reyes, invited researcher from goup EMIGRA (UAB), presents GREIP’s third Data Session

El 9 de març es va realitzar la tercera sessió de dades de GREIP 2017. La sessió, titulada “Estratègies d’aprenentatge i usos lingüístics entre l’escola i la mesquita”, va estar a càrrec de la Charo Reyes, antropòloga i candidata doctoral del grup EMIGRA (UAB). Reyes va presentar dades recollides de tres entorns diferents: notes de […]

Presentation of Konect data

Melinda Dooly, with PhD candidate Saliha Özcan, presented preliminary results from the telecollaborative project ‘How to Make a Difference’. The exchange was part of the larger research project Knowledge for Network-based Education, Cognition & Teaching (KONECT – EDU2013-43932-P). The project aims to find ways to help improve primary and middle-school students’ communicative and academic skills in order to […]