El passat 16 de maig, en el marc del projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08), el nostre grup de recerca va rebre la visita de Jenna Nilson, de la University of Warwick (Regne Unit), qui va oferir-nos la xerrada “Celebrating Multilingual Creativity: Drama and Translanguaging in the Additional Language Class”, adreçada també a estudiants de doctorat.
En la intervenció, Nilson va abordar diverses perspectives teòriques, metodològiques i didàctiques al voltant dels mètodes performatius per a l’ensenyament de llengües i el translanguaging com a enfocaments inclusius en l’educació de llengües addicionals per a persones migrades i refugiades.
La jornada va continuar amb un taller pràctic i formatiu a l’escola El Viver, centre que també participa en el projecte ALPHABETICA. Junt amb les docents participants en el taller vam poder experimentar de manera vivencial el potencial de l’art dramàtic a l’aula.
GREIP’s insight
Aquesta ha estat la primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA, la qual marca l’inici d’una sèrie d’iniciatives adreçades a investigadores i docents interessades en l’educació lingüística basada en les arts (art-based language education). El nostre objectiu és continuar explorant enfocaments innovadors i inclusius de l’educació des d’aquesta perspectiva.