El 13 de maig de 2025, en el marc de la jornada Recerca en IAgen i educació lingüística, Melinda Dooly i Maria Mont van presentar els resultats preliminars d’un estudi innovador sobre l’ús de la intel·ligència artificial generativa (IAgen) en l’aprenentatge de l’anglès a l’etapa de primària.
La jornada, organitzada pel Dr. Daniel Cassany (Universitat Pompeu Fabra), va reunir investigadors destacats en alfabetismes digitals i intel·ligència artificial aplicada a l’educació, tot oferint una visió global de les tendències emergents en aquest àmbit.
La recerca presentada es basa en les dades de la tesi doctoral de Maria Mont —codirigida per la Dra. Dolors Masats i la Dra. Melinda Dooly— i mostra com la IA pot ser integrada de manera significativa en contextos educatius reals, com ara el CEIP Sant Jordi, per promoure pràctiques comunicatives autèntiques i col·laboratives a l’aula.
GREIP’s insight
La recollida de dades es va dur a terme en el marc d’un projecte telecol·laboratiu a l’educació primària, amb la participació d’un segon doctorand, Ese Emmanuel Uwosomah, sota la codirecció de les doctores Melinda Dooly i Claudia Vallejo. L’estudi posa en relleu el valor de la col·laboració internacional en entorns telecol·laboratius, una línia de recerca que el grup ha explorat durant molts anys.