Dimecres passat, 12 de juny, es va celebrar el seminari internacional CULT a la sala de revistes de la biblioteca d’humanitats de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. L’esdeveniment va comptar amb la participació de la Dra. Mari Bergroth i la Dra. Beatriz Peña Dix, que van aportar una mirada inclusiva per gestionar i aprofitar la diversitat lingüística, compartint els reptes i oportunitats que existeixen a l’hora d’incorporar la interculturalitat a la pràctica docent.
Els estudiants de l’assignatura Acollida Lingüística a l’Escola del Grau d’Educació Primària i del Grau d’Educació Infantil també van participar amb una presentació de pòsters sobre els reptes i propostes per a l’acolliment lingüístic i cultural en els centres educatius. Les seves propostes van ser molt inspiradores i van demostrar l’esforç i treball realitzat durant el curs als centres educatius.
El seminari també va comptar amb tallers simultanis, on els assistents van poder experimentar de primera mà com es treballa als centres d’alfabetització d’adults, persones migrades i en situació de refugi. Per finalitzar, es va fer una taula rodona sobre l’educació lingüística per a persones adultes: reptes i formació. Aquesta va comptar amb la participació de la Dra. Dolors Masats, cap del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les CCSS i formadora de docents; Manuela Simancas, Directora del CFA Pau Casals; Isa Redany i Alba Marzo, representants de l’Escola Popular d’Educació Contínua Martinet Solidari; Saba Mohamed Bibi, dinamitzadora del programa AFEX de Casa Àsia, i Asma Malik, estudiant del mateix programa.
Aquesta jornada ha estat molt profitosa per a tots els assistents. No només s’ha tingut l’oportunitat de conèixer diverses propostes per a l’alfabetització d’adults, sinó que també s’ha pogut reflexionar sobre la importància de la interculturalitat a l’aula, des de la veu dels participants.
Esperem comptar amb més sessions com aquesta, que ens permetin tenir un espai de diàleg sobre l’aprenentatge col·laboratiu, les qüestions relacionades amb l’acolliment lingüístic i l’ensenyament i aprenentatge de llengües locals en contextos de diversitat (tant per a nens com per a persones adultes), els reptes que emergeixen i la formació de docents capaços de gestionar la diversitat lingüística i cultural.
GREIP’s insight
We are incredibly proud of all the work done by Dr. Júlia Llompart as the Principal Investigator of this project. Congratulations!