Direcció

Josep Maria Gregori i Cifré (Igualada, 1954)

Catedràtic de Musicologia de la UAB. La seva recerca musicològica comprèn aspectes històrics i interpretatius de la música dels segles XV al XIX i temes de pensament i d’estètica musicals, sobre els quals ha publicat nombrosos llibres i articles, i presentat ponències i comunicacions a congressos nacionals i internacionals. Ha rebut diversos guardons d’investigació musicològica, com els premis Higini Anglès de la Societat Catalana de Musicologia (1977), Fundació Güell de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (1982), Emili Pujol (1991), Fundació Ernest Lluch (2008), Beca E. Lluch Ciutat d’Olot (2010) i Joan Mercader (Igualada (2014). Ha exercit de secretari de l’Institut de Musicologia Josep Ricart i Matas (1979-2002) i de la Societat Catalana de Musicologia (1992-2004). És acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (2007) i membre de l’Institut d’Estudis Catalans (2017). En la vessant artística ha cantat, entre d’altres, amb els grups de música antiga La Capella Reial de Catalunya, Exaudi Nos i De Canendi Elegantia, amb els quals ha participat en nombrosos concerts i enregistraments.

Coordinació

Carles Badal Pérez-Alarcón (Barcelona, 1980)

Doctor en musicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) especialitzat en arxius i patrimoni musical. La seva tesi doctoral se centra en la història de la capella de música de Santa María del Pi a Barcelona en el període 1700-1936 i l’estudi del nivell de vida dels seus músics, comparant els seus ingressos amb dades macro-econòmiques. Des de 2016 col·labora en la catalogació de col·leccions musicals per al projecte IFMuC (UAB) que també coordina des de 2023. Amb especial interès en la tecnologia OMR i HMR, ha participat en el projecte DoLoRes, al Centre de Visió per Computador de la UAB, en el desenvolupament de software per a la transcripció automàtica de partitures manuscrites. Amb anterioritat i paral·lelament a la seva recerca, des de 2016 ha desenvolupat la seva activitat com a intèrpret en nombroses formacions musicals de l’àmbit del pop i el rock.

Equip

IFMuC forma part del Grup de Recerca Consolidat (SGR) Patrimoni Musical de Catalunya IFMuC-IcMuC de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), coordinat pels Profs. Drs. Josep Maria Gregori i Cifré i Jordi Ballester i Gibert

Dr. Josep Maria Gregori i Cifré, director
Catedràtic de Musicologia, UAB

Dr. Carles Badal Pérez-Alarcón, coordinador
Tècnic de Recerca, Centre de Visió per Computador (UAB)

Dr. Jordi Rifé
Professor Agregat, UAB

Dra. Aurèlia Pessarrodona
Professora Lectora, UAB

Dr. Xavier Daufí i Rodergas
Professor Lector, UAB

Dr. Bernat Cabré i Cercós
Professor Associat, UAB

Anna Maria Anglada
Doctoranda, UAB

Col·laboradors

Marta Grassot (2001-2010)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música i Graduada Superior en Arxivística i Gestió Documental, ESAGED (UAB)

Carme Monells (2001-2008)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música, UAB

Olga Niubó (2002-2010)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música, UAB

Gerard Moreno Sabaté (2003-2008)
Llicenciat en Història i Ciències de la Música, UAB

Neus Cabot (2005-2008)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música, UAB

Andreu Guinart (2006-2009)
Llicenciat en Història i Ciències de la Música, UAB

Dra. Montserrat Canela (2007-2013)
Professora Associada, URV

Elena Salgado (2008-2013)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música, UAB

Montserrat Giménez (2008-2014)
Llicenciada en Història i Ciències de la Música, UAB

Anna Romeu (2013-2016)
Llicenciada i Màster en Història i Ciències de la Música, UAB

Pau Vázquez-Pongiluppi (2015-2022)
Grau en Musicologia, UAB

Dra. Aurèlia Pessarrodona (2015-2017)
Beca Juan de la Cierva, UAB

Irene Augé (2016-2020)
Grau en Musicologia, UAB

Martí Badia (2016-2020)
Grau en Musicologia, UAB

Eudald Dantí (2018-Actualment)
Doctorand, UAB

Convenis

La Universitat Autònoma de Barcelona manté signats Convenis de Pràctiques de Patrimoni Musical amb nombrosos arxius, tan de titularitat pública com privada, i d’altres centres, entre els quals cal esmentar els arxius eclesiàstics de les catedrals de Girona, Tarragona, Lleida i Solsona; les parròquies de Santa Maria de Castelló d’Empúries, Sant Pere de Reus, Santa Maria del Pi de Barcelona, Sant Pere i Sant Pau de Canet de Mar, Santa Eulàlia de Berga, Santa Maria de la Geltrú; els arxius diocesans de Tarragona, Solsona i Girona; Museu-Arxiu de Santa Maria de Mataró i Museu del Vi de Vilafranca del Penedès (Vinseum); els arxius de la xarxa d’Arxius Històrics Comarcals de la Generalitat de Catalunya d’Igualada, Granollers, Olot, Ripoll i Tàrrega; els Arxius Municipals d’El Papiol i Blanes; el Centre d’Estudis de Sant Cebrià de Vallalta (CESC); la Biblioteca del Seminari Episcopal de Barcelona i el CEDOC, Centre de Documentació de l’Orfeó Català.

Altres col·laboracions

Aquets convenis permeten prorrogar, i sovint completar, les pràctiques de descripció dels fons i, a la vegada, incorporar d’altres col·laboradors com:

Sandra Coronel, fons TerC (Arxiu de la Catedral-Basílica del Sant Esperit de Terrassa)

Núria Medrano i Marta Trill, fons Sant Pere de Reus (Arxiu Parroquial de Sant Pere de Reus)

Maria Company, Anna Costal, Carles Cors, Eneida Ruscalleda, Albert Busquets, Estel Mendoza, Josep Fusté, Santi Gibert, Montserrat Viñas, Eva Maria Ordás, Magda Martí, Raquel Pujol, Anna Termes, Raquel Dilmé, Martí Vilà, Albert Morcillo i Vanessa Esteve, fons GiC (Arxiu de la Catedral de Girona)

Ferran Granja, fons TagF (ACUR)

Maria Josep Aloguin, Laura Gené i Francesc Rius, fons La Selva del Camp (AHAT)

Cristina Expósito, fons Enric Juncosa (AHAT)

Esther Garcia LLop, Amàlia Ametlló, Marta Andrés i Maria Jesús Castell, fons LleC (ADLL)

Maria Soledad Brunet Torrent, fons Carme Piñol i fons del Seminari (BPESB)

Mercè Fantova i Mauricio Rey, fons Francesc Argemí (Museu de Badalona)

Ramon Canut, fons Joaquim Rial (AHAT)

Antoni Clavera, Josep Maria Serra, Josep Bertran, Andreu Guinart i Eudald Dantí, fons de Santa Maria de Ripoll (ACRI)

Helena Patricio, Teresa Soler, Antoni Oliveres, Francesc Rodríguez, Eura Reina i Mireia Navarro, fons MatC, MatF, MatV (Museu-Arxiu de Santa Maria de Mataró)

Mireia Perpinyà, Pere Marí, Esther Domènech, Joan Vila i Oriol Oller, fons CdE (Arxiu Parroquial de Santa Maria de Castelló d’Empúries)

Maite Fages, fons SolC (ADS)

Antònia Casas i Jesús Badia, fons Santa Eulàlia de Berga (Arxiu Parroquial de Santa Eulàlia de Berga)

Assumpta Sardans i Juan Pedro Medina, fons Seu de Manresa

Ferran Aguiló, fons Josep Cumelles i Ribó (CESC)

Mariona Llobera, Amparo Armengol, Lola González, Iván González i Núria Llobet, fons Santa Maria del Pi (APSMP)

Joana Canalias, fons SEO (ACGAX)

Núria Martí, Cristina Roca i Adriana Muntadas, fons SMI (ACAN)

Angelina Dorado, fons MerB (BPESB)

Cristina Álvarez, Noel Camarena i David Galan, fons Seminari (BPESB)

Anna Torrent, Jordi Puig i Marc Tost, fons GrAS, GrJV, GrEP (ACVO)

Pau Vázquez-Pongiluppi, Violeta Tello i Alícia Daufí, fons Miquel Pongiluppi (Arxiu Municipal del Papiol)

Martí Vilardebó, fons Josep Sancho Marraco (Fundació Maurí, La Garriga)

Andrea Bares, Marc Montané i Ariadna Sánchez, fons Santa Maria de la Geltrú (Arxiu Parroquial de La Geltrú)

Nil Fernández, fons GiC i Casa Carles (ADG)

Cristina Amengual i Joaquím Ródenas, fons Sant Vicenç de Sarrià (Arxiu Parroquial de Sant Vicenç de Sarrià)

Compartir esta página