Investigadors, professors i professionals de la comunicació participen el proper 15 de novembre en un Seminari Internacional sobre el paper de la comunicació i dels comunicadors per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible inclosos en l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. El seminari tindrà lloc a les 10h a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

A la primera part de la jornada intervindran Luis Miguel Sirumbal, economista expert del Centre de Drets i Desenvolupament (CEDAL) del Perú; Olga Del Río, professora del Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona, i Thomas Tufte, co-director del Centre for Communication and Glocal Change (Ørecomm) de Dinamarca i professor de la Universitat de Leicester, Regne Unit. Els convidats debatran temes com la comunicació participativa per al canvi social o l’enfocament de drets humans, i la seva relació amb els ODS.

La segona taula comptarà amb el director de Comunicació de Creu Roja Catalunya, Òscar Velasco, i la Coordinadora de l’equip d’Interculturalitat de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Cristina Velásquez, que parlaran sobre la importància de la comunicació per al treball d’organitzacions i institucions que actuen en aquests àmbits. Així mateix, el professor del Departament de Periodisme de la UAB, Ricardo Carniel Bugs, presentarà un estudi dut a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació sobre el nivell de coneixement i l’interès dels estudiants de periodisme, comunicació audiovisual, publicitat i relacions públiques, sobre els ODS, la comunicació per al desenvolupament, la cooperació internacional, i altres temes relacionats.

El seminari serà inaugurat per la presidenta de l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC), Teresa Velázquez, i el director de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), Jordi Prat.

La iniciativa forma part d’un projecte d’Educació per al Desenvolupament, i és obert a tots els interessats. Per a més informació, consulteu el programa complet de les activitats.