The Joys of Teaching Literature, started in September 2010 and with a Spanish version since July 2021, is a blog for ranting and raving about (teaching and researching) English Literature, Cultural Studies, and Gender Studies, and other aspects of the Anglophone world. I publish a post once a week, usually on Monday. Please, download the yearly volumes from https://ddd.uab.cat/record/116328, or read the volume collecting some of the entries (Passionate Professing: The Context and Practice of English Literature, 2023). The comments option is not available, sorry, but you may contact me through my e-mail address, Sara.Martin@uab.cat. The contents of this blog are protected by a type 4 Creative Common License (Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd)).

  • TREINTA AÑOS COMO DOCENTE: PENSANDO EN LA EVALUACIÓN

    En un par de días estaré celebrando el trigésimo aniversario de mi carrera como profesora universitaria. Me contrataron cuando tenía 25 años y el tiempo pasa muy rápido. Creo que este es un aniversario importante, aunque todavía no estoy segura de qué tipo de punto de inflexión se trata. Hasta la crisis de 2008 (creo),…

  • THIRTY YEARS AS A TEACHER: THINKING OF ASSESSMENT

    In a couple of days I will be celebrating the thirtieth anniversary of my career as a university teacher. I was hired as a youthful 25-year-old and time passes that fast. I believe it is an important anniversary, though I am not sure yet what sort of watershed this is. Until the 2008 crisis (I…

  • TODAVÍA SIN PLACER: ENSEÑAR LITERATURA EN EL SEGUNDO AÑO DEL COVID-19 Y EL REGRESO A CLASE

    Estoy releyendo mi entrada del 7 de septiembre de 2020 en la que expreso mis temores sobre la vuelta a la enseñanza presencial y me maravillo de lo poco que han cambiado las cosas. Escribí entonces que me hallaba en las garras del “Miedo a que la vuelta a clase la próxima semana signifique contagiarse…

  • STILL NO JOY IN TEACHING LITERATURE THIS YEAR: ON COVID-19’S SECOND YEAR AND RETURNING TO CLASS

    I am re-reading my post for 7 September 2020 in which I express my fears about returning to face-to-face teaching and I marvel at how little things have changed. I wrote then that I was in the grip of “Fear that the return to class next week means being infected with Covid-19, with who knows…

  • LA HISTORIA EN VIVO: EL VERANO, KABUL Y KATHARINE

    La estructura del año académico hace que el verano sea la más extraña de las estaciones, con un primer mes en el que una está demasiado agotada para pensar adecuadamente justo cuando se materializa un poco de tiempo para escribir sin parar, un segundo mes en el que se supone que una debe olvidarse de…