Amb aquest projecte pretenem vincular el context escolar amb el context familiar de l’alumnat, per tal d’aconseguir la contextualització educativa a través de la incorporació de sabers i habilitats de les famílies i la millora de les relacions família-escola a través de l’establiment de relacions de mútua confiança.
Mitjançant entrevistes en espais quotidians i fora escola de les criatures, les mestres s’apropen més a les famílies, fet que els permet poder-les conèixer més a elles i als seus coneixements, habilitats i valors, per després poder establir vinculacions amb la pràctica educativa i curricular del curs escolar. En altres paraules, es tracta d’identificar i utilitzar els sabers i destreses (anomenats “fons de coneixement”) que disposa cada família per a realitzar innovacions pedagògiques.
Més enllà de la realització d’activitats contextualitzades, és a dir, activitats que uneixen la vida familiar i la vida escolar, es busca conseguir una estreta relació amb les famílies basada en la proximitat, la comunicació i la col·laboració. En aquest sentit, es fomenta la involucració de les famílies al ser considerades com un agent actiu al llarg del procés, especialment en el disseny i realització de les activitats.
Arxiu audiovisual
- Curs 18-19: Primer any de projecte!
- Curs 19-20: Deguda a la pandèmia no podem finalitzar l’any presencialment. Les mestres preparen un vídeo resum del projecte, amb la col·laboració d’algunes mares participants
- Curs 20-21: Decidim no engegar el projecte donada la situació sanitària
- Curs 21-22: Reprenem el projecte!