Amb aquest projecte pretenem vincular el context escolar amb el context familiar de l’alumnat, per tal d’aconseguir la contextualització educativa a través de la incorporació de sabers i habilitats de les famílies i la millora de les relacions família-escola a través de l’establiment de relacions de mútua confiança. 

Mitjançant entrevistes en espais quotidians i fora escola de les criatures, les mestres s’apropen més a les famílies, fet que els permet poder-les conèixer més a elles i als seus coneixements, habilitats i valors, per després poder establir vinculacions amb la pràctica educativa i curricular del curs escolar. En altres paraules, es tracta d’identificar i utilitzar els sabers i destreses (anomenats “fons de coneixement”) que disposa cada família per a realitzar innovacions pedagògiques. 

Més enllà de la realització d’activitats contextualitzades, és a dir, activitats que uneixen la vida familiar i la vida escolar, es busca conseguir una estreta relació amb les famílies basada en la proximitat, la comunicació i la col·laboració. En aquest sentit, es fomenta la involucració de les famílies al ser considerades com un agent actiu al llarg del procés, especialment en el disseny i realització de les activitats. 

Arxiu audiovisual

  • Curs 18-19: Primer any de projecte!
  • Curs 19-20: Deguda a la pandèmia no podem finalitzar l’any presencialment. Les mestres preparen un vídeo resum del projecte, amb la col·laboració d’algunes mares participants
Vídeo el·laborat per les mestres de la Comunitat de Petits de l’I-E El Til·ler en col·laboració amb algunes mares participants al projecte
  • Curs 20-21: Decidim no engegar el projecte donada la situació sanitària
  • Curs 21-22: Reprenem el projecte!
Vídeo-resum el·laborat per les mestres de la Comunitat de Petits de l’I-E El Til·ler