Taula Rodona: “LA VEU DE L’ALTRE: ESTRATÈGIES NARRATIVES PER EXPLICAR LA IMMIGRACIÓ”

Amb Francesc Serés i Jordi Tomàs.
Modera: Montserrat Clua
Dilluns 8 de maig, 18h
Sala de Juntes de la Facultat de Filosofia i Lletres – UAB
Organitza: Departament d’antropologia Social i Cultural
Col·laboren: Departament de Filologia Catalana i la Facultat de Filosofia i Lletres

En l’actualitat estem vivint el drama de les morts en el Mediterrani de les persones refugiades que fugen de les guerres i les misèries, intentant arribar a Europa. Però el fenomen de les persones que es juguen la vida travessant el Mediterrani o venint per l’Atlàntic en embarcacions precàries no és nou. Als anys 90 els nostres diaris omplien les portades parlant de pasteres i caiucs que arribaven a les costes andaluses o canàries, carregades dels anomenats immigrants il·legals, sense distingir entre els ocupants d’aquestes fràgils naus d’on venien ni quines eren les seves condicions. Així mateix, a la seva arribada a Espanya no rebien la mateixa acollida mediàtica que comporta l’etiqueta de refugiat avui.
Una part d’aquesta realitat migratòria ha estat recollida en les obres de dos autors, dos novel·listes que són antropòlegs de formació i mirada, Francesc Serés i Jordi Tomàs. En aquesta taula rodona volem parlar amb ells sobre per què van voler escriure sobre aquest tema, què els va moure a fer-ho, què volien explicar i, com a autors que han compaginat la literatura amb l’escriptura acadèmica, com van decidir l’estratègia narrativa que van usar per fer arribar el seu missatge sobre realitat de la immigració.