A càrrec de
Alfonso Aguavil
(investigador Tsachila i responsable del grup de recerca local PIKITSA)
Connie Dickinson
(Dra. Lingüística, Professora de la Universitat IKIAM, Equador)
Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB
Organitza: La Càtedra Unesco de Diversitat Lingüística i Cultural, L’Institut d’Estudis Catalans i el Grup de recerca Antropologia i Història de la Construcció de les Identitats Socials i Polítiques del Departament d’Antropologia Social I Cultural.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Lxsc2SRLNRk&feature=youtu.be

Resum:
Una de les preguntes més importants que ha de respondre la disciplina de la documentació lingüística i cultural és Per què? i Qui se’n beneficia? En Aquesta presentació, la Dra. Connie Dickinson i n’Alfonso Aguavil, director del grup Tsachi de recerca PIKITSA, analitzen els interessos i les preocupacions de diverses comunitats (acadèmiques, indígenes i governamentals) en aquest esforç i conclouen amb l’anàlisi de dos sistemes gramaticals del Tsafiki -els ideòfons i l’evidencialitat- en els quals els materials documentals han demostrat ser essencials.