Jornada d’Orientació professional. Facultat de Ciències de l’Educació. UAB
jornades||05/10/2021
El 13 de maig de 2021 a la Facultat de Ciències de l’Educació es fa la Jornada d’Orientació Professional 2021. Destinada a tot l’estudiantat de 4t curs dels Graus d’educació Infantil, Primària, Pedagogia i Educació Social. Pels qui vulguin seguir estudiant es presentaran els títols de Postgrau i Màster de la Facultat. Pel qui estiguin pensant anar fora es parlarà d’oportunitats i recursos per a fer pràctiques i feina a l’estranger. Es realitzaran taules rodones amb ex-estudiants que han encarat, reinventat i desafiat de formes diferents la seva incorporació a la professió. I pels mestres de Primària i Infantil se’ls explicarà allò essencial per entrar a la borsa de treball o llistes del Departament d’Educació.
jornades||10/19/2020
Conferencia Inaugural “Los lenguajes de la educación” a cargo del Dr. Joan Carles Mèlich, professor del Àrea de Teoria i d’Història de l’Educació y filósofo. Conferencia en el marco de la Inauguración del Màster de Recerca en Educació de la Facultat de Ciències de l’Educació.
I Jornada d’Educació i Génere. “Educació Queer”
jornades||02/28/2020
“Educació Queer” La primera jornada organitzada pel Grup d’Educació i Gènere. El projecte d’investigació-acció que treballa conjuntament amb professorat i alumnat per erradicar l’assumpció acrítica del patriarcat. Afirmen que “La millora de la qualitat educativa passa per transformar visions i metodologies d’ensenyament”.
- Presentació de I Jornada d’Educació i Gènere. EDUCACIÓ QUEER.
- Portant la perspectiva LGTBI+ a l’aula. Arnau Roig.
- La perspectiva de gènere a la Facultat d’Educació: una primera aproximació.
- La palabra más sexy es sí: incorporando el consentimiento en el sexo y en el día a día. Shaina Joy Machlus.
- Investigació activista feminista en educació. Barbara Biglia.
XVII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
jornades||02/25/2020
Les Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials són una activitat organitzada per GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), nascut l’any 2007. Tal com les coneixem, són un punt de trobada entre la teoría i la pràctica, d’interrelació entre el professorat de les diferents etapes educatives: infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat. Les Jornades esdevenen un espai per compartir les diferents experiències, sensacions, inquietuds i reflexion entorn l’educació i, més concretament, l’ensenyament i aprenentatge de les ciències socials.
- Educación para la ciudadanía en tiempos de retroceso democrático. Daniel Schugurensky (Arizona State University).
- La actitud crítica como antídoto ante las emociones como instrumento ideológico. Encarna Atienza (Universitat Pompeu Fabra).
- Ciencias Sociales con perspectiva de género: toma de decisiones, participación ciudadana y construcción democrática. Consuelo Díez (Universidad de Jaén).
- Viure la democràcia en temps d’incertesa. Agnès Boixader (Col·lectiu EnRaonar).
XXVII Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya
jornades||12/10/2019
El temps ha estat sempre l’eix sobre el qual s’han estructurat les relacions socials, econòmiques o culturals que han determinat el funcionament d’una societat. L’escola ha estat l’encarregada de gestionar un temps educatiu que havia de conjugar interessos i concepcions temporals divergents, un temps que cal harmonitzar i racionalitzar si volem construir una societat equilibrada en què sigui possible conciliar feina, família, lleure i formació.
Per aquest motiu, resulta imprescindible obrir un debat en els mateixos termes en què el van situar els grecs quan van establir la diferència entre cronos i kairós, o el que és el mateix, entre el temps lineal i el temps creatiu.
El debat sobre el temps a l’educació demana una mirada àmplia que incorpori tant el temps lectiu o escolar com franges temporals no estrictament acadèmiques que incideixen en la formació global dels alumnes. Es tracta d’entendre el temps educatiu com la suma del temps escolar
i del temps periescolar. I, alhora, diferenciar entre el temps de l’alumnat, que ha de ser el nucli de reflexió, el del professorat i les necessitats familiars.
IX Cicle de Conferències “Estudis Territorials i Planejament” (METiP)
jornades||10/21/2019
“L’ escenari post-crisi a la metròpoli de Barcelona: desigualtat social, pobresa i dinàmiques socio-residencials” a càrrec de Sergio Porcel, sociòleg i Cap de l’Àrea de Cohesió Social i Urbana de Metròpolis.
“Inseguridad residencial y su relación con la salud” a càrrec de Hugo Vásquez, metge i cirurgià (grup de Recerca en Habitatge i Salut de l’Agència de Salut Pública de Barcelona).
“Urbanisme feminista i ciutat cuidadora” a càrrec de
Blanca Valdivia del col·lectiu Punt 6.
“Turisme i contestació urbana a un barri de Barcelona” a càrrec de José Mansilla de l’Observatori d’Antropologia Urbana, Universitat de Barcelona.
Com s’aprèn a una escola viva? Coneix l’Escola Polinyà
jornades||10/08/2019
L’escola com a organisme viu, com espai de convivència i d’intercanvi relacional entre adults i infants; un lloc on es pensa, es conversa o es fan coses tractant de conciliar allò que se sap amb allò què encara no se’n sap, les dificultats, les errades, les expectatives, els èxits, els dubtes i els problemes d’elecció. Un espai equilibrat entre les emocions i l’aprenentatge.
Conferència a càrrec de Beatriz Sánchez i Sònia Gil, mestres de l’Escola Polinyà
VIII Jornada: El procés d’acompanyament a adolescents en medi obert. “Cartografiant el medi obert”
jornades||09/02/2019
Volem que aquesta edició posi en debat i ens faci reflexionar sobre el concepte de medi obert preguntant-nos sobre:
1. Quins són els elements que caracteritzen l’acompanyament a adolescents en medi obert?
2. Quines són les competències necessàries per a l’acompanyament a adolescents en medi obert?
3. Quines condicions i condicionants existeixen en l’acompanyament a adolescents en medi obert?
4. Quines són les estratègies metodològiques de l’acompanyament a adolescents en medi obert?
Per tal d’acompanyar-nos en aquest procés de reflexió es crearan espais de treball participatius on es puguin confrontar les mirades i espais de debat amb persones expertes que donin diferents perspectives pràctiques de projectes. Busquem que la jornada sigui un espai de debat, reflexió, creació i intercanvi on professionals, estudiants i persones interessades puguin, de manera conjunta, cartografiar el medi obert.
Hi participen a les jornades: Jordi Martí Olivé, tècnic EMO 3 del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Barcelona; Aidà Almirall Serra, Psicòleg, mediador i dinamitzador comunitari de “Tésera Mediació”, Pou de la Figuera (Barcelona); Ariadna Prats Ortas,Educadora social de “Redan La Mina” a Sant Adrià de Besòs; Joel García Cabrera, Dinamitzador sociocultural i educador del “Casal Joves Altimira”, Cerdanyola del Vallès; Jonàs Carbonés Camps, Educador social d’”Orió Eduserveis”, Figueres i Berta Ferran Segura, Directora d’acció social i acompanyament socioeducatiu Districte Jove, Terrassa.
Conclusions, a càrrec de Xavier Úcar, Universitat Autònoma de Barcelona i Francesc Millán de la Diputació de Barcelona.
jornades||07/29/2019
1) Què ha suposat el projecte per la seva institució (a nivell de millora),
2) Quina importància té treballar l’equitat a la universitat i
3) Quins són els seus reptes de futur.
Jornades d’Orientació professional. Grau d’Educació Infantil i Primària
jornades||06/23/2019
Taula rodona i Debat: “I ara, què puc fer? Les possibilitats professionals dels i les mestres”. Els ponents que hi participen son: Arnau Esteban, Joan Martínez, Jesús Ribosa, Laura Rodríguez i Magda Solera.
Modera el debat la Georgeta Ion, Coordinador del Grau en Educació Primària.