Companyes i companys,

Després de la mobilització de dimecres passat cal que ens felicitem totes per l’èxit de la convocatòria.

CCOO vam posar tot el nostre esforç al servei del PTGAS-F per tal que la mobilització funcionés, i aquest èxit és patrimoni del conjunt del col·lectiu.

Ara la pilota està al camp de la gerència i de l’Equip de Govern. Però estem en temps de descompte. Ja no valen paraules. Només els fets.

Què proposem des de CCOO?

Respecte al pagament meritat en produir-se la jubilació volem propostes i solucions concretes. Que NO ens expliquin els problemes que ja coneixem com va fer el gerent el dimecres. Com li vam dir allà mateix; volem que ens plantegin les solucions. A hores d’ara ni tan sols coneixem la seva opinió respecte a les propostes presentades a nivell sindical. CCOO al juliol, i a les 3 universitats afectades, vam presentar una proposta que permetia el pagament mitjançant la carrera professional. A hores d’ara no ens han dit que els hi sembla. No cal que sigui aquesta la solució, però cal que la gerència de la UAB almenys, posi sobre la taula, com a mínim, UNA proposta. Sembla que, a tot i el que diuen, no tenen ganes.

Sobre la negociació d’estructures el manifest de la Junta ho va dir ben clarament: cal que la proposta sigui equilibrada i igualitària entre tots els àmbits. Des de CCOO valorem l’efecte que va tenir la negociació del model de Departaments. Per primer cop la gerència va negociar una estructura completa i la seva aplicació. Va ser un model negociat, públic, transparent i d’aplicació universal. Aquest model va ser ratificat en assemblea per tota la plantilla de la UAB amb un suport majoritari. No podem oblidar que abans i després d’aquest acord la gerència ha modificat estructures a tort i a dret sense negociar-ne cap ni una. Voleu exemples? Escola de Doctorat, Escola de Postgrau, Servei de Prevenció, Servei Ocupabilitat, etc. La major part de l’àmbit acadèmic.

Recordareu que hem anat reclamant que s’obrís aquest procés negociador a tots els àmbits. Ha costat, però finalment sembla que s’ha aconseguit. Cal ara que no sigui en fals. Amb quins objectius? Canviar la dinàmica del que tenim ara sobre la taula. Han presentat propostes absolutament arbitràries, sense uns criteris clars i universals. Propostes fetes a dit i a mida per la gerència en cada un dels àmbits.

La UAB necessita un model únic de criteris generals que es pugui aplicar a tots els àmbits i amb una taula salarial justa i equiparable per categories. Aquest model ha de tenir un manual d’aplicació universal i igualitari. Totes hem de conèixer les regles del joc i han de ser iguals per totes.

I cal obrir un procés negociador de veritat, ja que, aquests mesos, hem assistit a reunions informatives i nos pas negociadores.

A CCOO fem les següents propostes:

– Per poder negociar amb tranquil·litat es necessita un compromís previ de la gerència respecte als efectes d’aplicació. Aquests han de ser retroactius. Les expectatives generades no es poden veure malmeses per la incapacitat de la gerència de negociar i gestionar tot plegat.

– En aquestes negociacions ha d’entrar tots els àmbits a la mateixa mesa. Han d’estar tots aquells que s’han posat sobre la taula (GA’s, GE’s, UDH’s, AAA, AEiF, AGR, ASLIA, ADP, AGP). És imprescindible un calendari per negociar la resta d’àmbits que resten pendents. També veiem necessari revisar i esmenar algun àmbit aprovat recentment sense el corresponent procés de negociació, com ha estat el cas de l’OCI.

– Aquest calendari concret de negociació no pot anar més enllà de finals de gener. Si hi ha voluntat d’acordar no cal dilatar aquesta situació. No és qüestió de nombre de reunions sinó de voluntat de negociar.

– Les estructures, tant centrals com territorials, han de tendir cap a l’harmonització. Les responsabilitats, les complexitats, els volums, són mesurables sempre. Parlem d’alumnes, de factures, de persones, processos, etc. No podem aplicar diferents criteris en funció de l’àmbit o del directiu que hi ha al davant.

– Com a document de treball tornem a posar sobre la taula la proposta que ja vam fer al març. No abasta tots els àmbits, però és perfectament exportable perquè, aquí sí, s’apliquen els mateixos criteris a tots els àmbits.

– Finalment, el procés de negociació ha de concloure amb un acord, que ha d’incloure totes les estructures i els criteris d’aplicació i ha de ser ratificat en una assemblea de tot el PTGAS Funcionari.

Respecte a la temporalitat i l’estabilització de les nostres interines i interins, a CCOO hem liderat sempre les propostes. No pot ser que la UAB no convoqui totes les places que marca la llei. I cal que en les oposicions actuals les 94 places s’incorporin a la vegada. Queda molt poc marge de temps. Esperem que gerència i equip estiguin a l’altura. Dimarts sabrem quina és l’aposta de la UAB; l’estabilitat o la precarietat.

Us mantindrem informades.

Secció Sindical de CCOO de la UAB