COBERTURES TEMPORALS

Ja hem tancat un preacord de cobertures temporals. Tal com us hem anat informant el primer acord que ens va presentar la gerència l’any 2023 no millorava l’anterior i no va ser ratificat en assemblea.

La nova proposta d’acord té com a objectiu regular les cobertures temporals de totes les places, amb reserva i sense reserva. Escurçant el temps d’espera per tal d’evitar els perjudicis que pateixen els diferents serveis per la falta de personal. Però sobretot garantint la transparència i la igualtat d’accés a les places.

La principals novetats us les detallem en el següent quadre:

Acord 2018Proposta d’acord 2024
Cobertures temporals places vacants amb reservaCobertures temporals places amb i sense reserva
No contemplava l’escala A1Procediment de cobertura per a totes les escales (C1, A2 i A1)
No establia el tipus de provisió extraordinariaEstableix els diferents tipus de provisió extraordinària (encàrrecs de funcions, comissions de serveis i interinatges)
Habilitació per accedir a cobertura a l’escala A2Habilitació per accedir a totes les escales
Prova i entrevista per cada cobertura temporalLlistes d’habilitacions de tots els àmbits
No prioritzava el personal del serveiPriorització del personal de mateix servei

COBERTURES TEMPORALS DE PLACES SENSE RESERVA

  • Es convocaran a concurrència totes les vacants amb una periodicitat mínima semestral.
  • Quan el concurs de provisió quedi vacant o desert:
  • En les escales de gestió i escala tècnica de gestió es convocarà concurs d’interinatge d’accés lliure.
  • En l’escala administrativa s’oferirà una acumulació de tasques a la persona de la mateixa categoria (escala i nivell, o immediatament inferior) dintre de la mateixa unitat administrativa. En cas que no es pugui resoldre amb les persones del mateix servei s’oferirà a les persones del mateix àmbit funcional.

Si no es resol la cobertura d’aquestes dues formes s’aplicarà el mateix  procediment que a les places reservades per a totes les escales.

COBERTURES TEMPORALS DE PLACES AMB RESERVA

-Creació de llistes d’habilitats per àmbits (proves de cada àmbit per ordre de prelació).

-El procés de les llistes estarà garantit per un tribunal.

-Les vacants es cobriran, en primer lloc, per al personal del mateix servei. Fins ara com el procediment establert a l’acord del 2018 no s’incomplia sistemàticament es donaven encàrrecs de gestió o acumulacions de tasques a diferents persones, algunes d’aquestes fins amb 2 o 3 acumulacions segons el cas.

-En el cas de vacants de l’escala de gestió, s’oferirà la vacant als gestors de la mateixa unitat i en el cas que no hi hagués cap interessat, en segon terme s’oferirà als gestors del mateix.

Mateix sistema d’habilitació per l’escala de gestió i per l’escala tècnica de gestió: Per accedir a una cobertura de l’escala superior s’haurà d’estar habilitat: per habilitar-se a l’escala de gestió el sistema serà el mateix que a l’acord anterior (cursar el curs d’habilitació a l’escala de gestió. Per habilitar-se a l’escala tècnica de gestió es farà de la mateixa forma. En aquest cas la gerència s’ha compromès a tenir aquest curs d’habilitació al més aviat possible).

-Fins que no es creïn noves places de l’escala tècnica de gestió arran de la reestructuració en curs, el procediment constarà d’una prova específica i una entrevista competencial.

-Es facilita la cobertura temporal amb el personal del mateix servei.

-Les persones habilitades per l’acord del 2018 se situaran a les llistes de l’àmbit per ordre de nota de la prova que van superar en el seu moment.

CCOO valorem positivament aquest acord, i per això demanarem el vot a favor a l’assemblea. A diferència del text proposat el 2023 aquest garanteix la igualtat i l’objectivitat.

Creiem que el temps i la feina ens ha donat la raó, tant a CCOO com a l’assemblea que va votar en contra de la proposta d’acord llavors per la direcció de la junta i la gerència.