JORNADA “EL CONTROL DE LES AGÈNCIES DE L’ESPAI DE LLIBERTAT, SEGURETAT I JUSTÍCIA. CONTRAPÈS NECESSARI A LA SEVA AUTONOMIA”

ORGANITZA: Grup de Recerca MAGELS
COORDINACIÓ: Dra. Montserrat Pi i Dra.Claudia Jiménez
DATA: Dillus, 13 de Juny de 2016
LLOC: Aula Europa. Seu de les institucions europees (Psg de Gràcia, 90 – 08008 Barcelona)
INSCRIPCIONS: Assitència lliure. Aforament limitat. Es prega confirmació a: gr.magels@uab.cat

9:30 BENVINGUDA

• Sr. Ferran Tarradellas (Director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona)
  • Dra. Montserrat Pi Llorens (Investigadora principal del Grup MAGELS)

SESSIÓ DE MATÍ: EL CONTROL INSTITUCIONAL I DEMOCRÀTIC

10.00-10.30h. El Paper a de la Comissió en el control de les Agències ELSJ. Dr. Francisco Fonseca (Director General Adjunt, DG Justícia i Consumidors Comissió Europea)

10.30-11h. El paper del Parlament Europeu en el control de les Agències ELSJ. Sr. Daniel Warin (Cap d’unitat en funcions de Justícia i Llibertats Civils. Servei Jurídic del Parlament Europeu)

11.00-11-30h. Debat

11.30-12.00. Pausa cafè

12:00-12:45. Comunicacions

• El Paper dels defensors del poble nacionals en el control de Frontex: estudi del cos espanyol. Sr. Carlos Caleriña
  • El control judicial de les agències de l’ELSJ. Dra.Francina Esteve
  • Hotspot Approach: Cooperación y control de Frontex, Easo y Europol. Sr.David Ferández Rojo

12.45-13:15h. Debat

DINAR DE TREBALL

SESSIÓ TARDA: EL CONTROL DEL RESPECTE DELS DRETS FONAMENTALS

15.00-15.30h. El règim de protecció de dades de les Agències de l’ELSJ.  Dra.Ángeles Gutiérrez Zarza (Universidad de Castilla La Mancha)

15.30-16.00h. La protecció dels Drets fonamentals en el cas de Frontex. Sra. Inmaculada Arnáez (Human Right’s Officer. Frontex)

16.00-16:45h Comunicacions

• Les víctimes de la trata d’éssers humans a Europa i l’acció de les Agències. Sr. Alexandre Moreno
  • L’evolució de la protecció dels drets fonamentals a Frontex. Sr. Carlos Duran Suárez
  • La reforma de Frontex. Sra. Carmen Pérez González

16.45-17.15 Debat

17.15-17.30 Cloenda.
Dra. Esther Zapater (Degana de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona)