European Horizons – UAB Chapter organitza una conferència amb el professor de la Facultat de Dret José Antonio Fernández Amor per abordar el cas Apple i els mecanismes que utilitzen les multinacionals per eludir el pagament d’impostos a la UE. Així mateix, a la conferència s’exposaran els diferents esforços dels estats per acabar amb una elusió tributària d’aquesta magnitud.

“De cada venda que es produeix a Espanya al voltant del 90% va a parar a la matriu a Irlanda”, en el cas Apple, explica José María Mollinedo, secretari general del sindicat de tècnics d’Hisenda, Gestha, consultat per un periodista d’El Periódico. La Comissió Europea ha considerat que aquest aquest tipus de desequilibris, facilitats per determinats estats membres, consisteixen en ajudes il·legals de l’estat, la base jurídica per a la multa de 13.000 milions que la institució ha imposat a Apple.

Encara que aquesta vegada el focus estigui en Apple, són moltes les multinacionals que utilitzen infinitat de llacunes legals i cabrioles comptables per amagar beneficis, eludir el pagament d’impostos i moure el capital al seu gust. En alguns casos, com el d’Irlanda i Apple, el procés és facilitat per acords amb tracte preferencial que alguns estats brinden a les empreses.

Cada vegada més, els estats i la UE es mobilitzen contra aquests acords amb amiguisme i contra els règims fiscals de determinats països que faciliten aquestes pràctiques. En la conferència “La Gran Elusió – com Apple i altres multinacionals eviten pagar impostos”  també volem tractar com els estats s’estan posant les piles per assegurar un marc fiscal europeu i internacional més just. Qüestions que es creien resoltes, com per exemple, com i on es taxa el valor d’un producte i servei , tornen a ser matèria de discussió als fòrums internacionals.

European Horizons – UAB Chapter ha organitzat la conferència “La Gran Elusión – Com Apple i altres multinacionals eviten pagar impostos“, en la que el Dr. José Antonio Fernández Amor analitzarà aquestes qüestions. L’acte, obert al públic i al quin us animem a assistir, tindrà lloc el divendres 11 de novembre a les 15:00h al Seminari 2 del Centre de Documentació Europea de la UAB. Veieu aquí com arribar.

Aquest és el segon acte que organitza European Horizons – UAB Chapter. El primer va portar a la UAB a Jordi Vaquer, director per Europa de l’Open Society Foundations i Xavier Casals, historiador de la UB per analitzar l’auge de l’extrema dreta a Europa.

European Horizons – UAB Chapter és un think tank d’estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dedica a fomentar el debat sobre la Unió Europea i produir investigació sobre la mateixa. Vol aportar una veu estudiantil i mediterrània als debats actuals entorn les institucions europees. Podeu seguir la seva activitat a través de la seva pàgina de Facebook, per Twitter o visitar la pàgina web, encara en construcció. Aviat també estrenaran un bloc sobre assumptes europeus.

Aquesta associació estudiantil ha organitzat aquest acte amb el suport del Centre de Documentació Europea de la UAB.

European Horizons – UAB Chapter és una de les delegacions europees del think tank European Horizons, fundat a la Universitat de Yale. Aquesta organització  compta amb delegacions a diferents universitats dels Estats Units i d’Europa.

Per a qualsevol dubte contacteu a as.european.horizons@uab.cat  o al 652.982.749.