Aquest estiu per primer cop el Centre de Documentació Europea ha participat en les Estades del Programa Argó, de transició entre la secundària i la universitat, amb un projecte de temàtica europea.

Ens han acompanyat 5 estudiants  del 26 de juny al 12 de juliol (el 13 es va fer l’acte de cloenda al Rectorat), que han participat en un seguit d’activitats proposats pel nostre Centre i que tenien el doble propòsit de formar-informar sobre la UE, alhora que s’han donat a conèixer diversos camps de coneixement, de cara a rebre assessorament per facilitar la seva tria d’estudis universitaris.

Aquestes són les activitats més rellevants en les quals han participat:

Xerrades al CDE

• Relacions UE-Xina (Sra. Linyao Ye, estudiant del Màster d’Integració Europea).
  • Integració econòmica europea (Dr. Ferran Brunet, professor de la Facultat d’Economia i Empresa).
  • Mobilitat d’estudiants a la UE ( Sr. Francesco Camonita, doctorand).
  • Política comercial europea (Dr. Joan Pere Plaza Font, professor de l’ESCI-UPF).
  • Relacions UE-Rússia (Sr. Jordi-Jesús Muñoz, estudiant del Màster d’Integració Europea).
  • Dret de la UE (Dr. Josep M.  De Dios, professor de la Facultat de Dret).
  • Taller sobre periodisme (Sr. Albert Guasch, periodista).

Conferències externes

• Relacions UE-USA (Dr. Joaquin Roy, Universitat de Miami). Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Dret.
  • Institucions europees (Sra. Laura Rahola i Sr. Sergi Barrera, funcionaris europeus). Lloc. Aula Europa.
  • L’aplicació del dret europeu als Estats Membres (Dra. Susana Beltrán, diputada del Parlament de Catalunya).  Lloc: Parlament de Catalunya.
  • El Encuentro entre Europa y Asia (Sr. Michael Yamashita, fotògraf). Lloc: Fundació RBA.

L’experiència ha sigut magnífica i els estudiants així ho han expressat en el vídeo resum que els hi va encarregar l’Institut de Ciències de l’Educació i que es va presentar en la sessió de cloenda al Rectorat.