Amb motiu de la celebració del Dia d’Europa, el passat dimecres 9 de maig, va tenir lloc a la sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB una jornada amb 260 estudiants de secundària del següents centres:

Els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, inscrits mitjançant els Tallers Argó de l’Institut de Ciències de l’Educació, van poder gaudir d’un programa molt complet que tenia per objectiu ampliar els seus coneixements sobre el funcionament de la UE.

L’acte va iniciar-se amb la ponència de la Sra. Laura Rahola, cap de premsa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, encarregada d’exposar les principals característiques de la Unió d’una manera dinàmica i adequada al jovent, fet que va captar l’atenció de tots i cadascun d’ells. Va partir del motiu de naixement de la UE i va seguir cap a les institucions i els seus representants.

A continuació, l’Aida Galan, estudiant en pràctiques al CDE, va fer una explicació d’allò que ofereix el centre als estudiants, recordant que es pot fer ús de l’espai com a sala d’estudi; que es poden fer consultes i demanar suport per a la realització de Treballs de Recerca, etc. Sense oblidar que es disposa d’un web temàtic amb un ampli material sobre com explicar la UE als instituts, dirigit al professorat.

En acabar les dues intervencions, va tenir lloc una pausa descans, on el programa “El Pregoner“, de Mataró Ràdio, va aprofitar per a recollir les impressions dels organitzadors i col·laboradors de l’activitat fins el moment, publicades al seu especial pel Dia d’Europa. Les podeu escoltar al  podcast (18′).

Per acabar la jornada d’una manera divertida, el doctorand del Departament de Geografia, Francesco Camonita, va dirigir un joc de la Unió en anglès, implicant a tots els assistents amb preguntes molt variades, algunes d’elles relacionades amb les anteriors ponències, fet que va despertar la motivació dels estudiants, que, quan contestaven correctament, rebien un present a escollir del Parlament Europeu o de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, tots els alumnes assistents es van portar també una bossa amb regals de la UE que ens va facilitar la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

Va ser, sens dubte, un dia molt profitós. A facebook podreu veure algunes fotografies.