Què és aquest seminari?

El Seminari “Unió Europea: Present i Futur” és una nova actividad que acull la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona i que es realitzarà al llarg del curs acadèmic 2018/2019.

L’organtizen un grup d’estudiants (Anatol Vogdt, Guillem Gabriel Pizarro i Alejandro Martínez Sánchez), que compten amb el suport i la col·laboració del Dr. Josep M. de Dios Marcer, director de l’Institut d’Estudis Europeus de la UAB.

Funcionament de les sessions

Es tractaran diferents temes separats en dos blocs: l’econòmic i el geopolític. Tots dos blocs seran exposats mitjançant un o diversos ponents amb alts coneixements en la matèria.

Una setmana abans de cada sessió s’enviarà al correu electrònic proporcionant un document informatiu, on es donarà una informació prèvia perquè tots els assistents puguin seguir el discurs del ponent amb facilitat.

Objectiu del seminari

Transmetre  una anàlisi en profunditat sobre el present i futur de la Unió Europea, a més de crear un espai de discussió sobre la incertesa que puguin causar cadascun dels temes.

Requisits i condicions

Les persones que desitgin participar-hi hauran d’estar cursant, com a mínim, el 2n curs de grau.

El seminari serà impartit en català, castellà i anglès. Es requereix un coneixement ampli de, com a mínim, les dues últimes llengües.

En finalitzar el seminari, els participants que hagin assistit com a mínim a 6 de les 7 sessions rebran un diploma signat pel director de l’Institut d’Estudis Europeus.

Programa del seminari

5 octubre de 2018: sessió informativa.

Bloc econòmic:
19 octubre 2018: Possible Cigne negre. Estem previnguts?
16 novembre 2018: Relacions comercials de la UE i tercers països.
14 desembre 2018: Relacions comercials entre la UE i l’EFTA.

Bloc Geopolític
21-22 febrer 2019: Nord d’Àfrica, ¿La nova frontera europea?
8 març 2019: L’auge dels extremismes i la posverdad Com ens afectarà?
29 març 2019: Sessió especial sobre el Brexit
26 abril 2019: Mind the gap between the EU Citizens and the EU Institutions

S’han iniciat converses amb l’oficina de la Comissió Europea a Barcelona per a la possible realització d’unes sessions extraordinàries del seminari (“Workshops”) a les dependències de la Comissió Europea a Brussel·les.

En cas de realitzar aquestes sessions, serien en la setmana del 4 de febrer de 2019 o bé a finals d’abril, per concloure amb el seminari.

La data i la realització de les sessions extraordinàries estan encara per determinar.

Inscripcions & contacte

Per inscriure’s:  http://cor.to/inscripcionue
Per contactar amb els organitzadors: http://cor.to/contactseminari