El passat 10 de febrer, de 10 a 13:30 h. es va celebrar a l’Aula Magna de la Facultat de Dret el taller “Parlem sobre la Unió Europea”, que forma part del Programa Argó.

El taller, que es resultat de la col·laboració entre l’Institut de Ciències de l’Educació i el Centre de Documentació Europea, el van impartir dos professors de la Facultat de Dret.

La primera part va anar a càrrec del Dr. Josep M. De Dios, que va fer la seva conferència sobre l’Europa dels ciutadans. Es van presentar, amb exemples, les característiques principals de la lliure circulació de treballadors i ciutadans, així com els drets principals que gaudim els europeus. Es va posar molt èmfasi en el paper del Tribunal de Justícia de la UE en el desenvolupament del dret europeu i, molt especialment, dels drets dels ciutadans europeus. En aquest bloc, el tema del Brexit va despertar gran interès.

En la segona part, de 12 a 13:30 h., la Dra. Cristina Blasi va parlar del paper de la UE al món. En concret es va parlar de la política de seguretat, d’acords internacionals, dels moviments migratoris cap a Europa, de la delinqüència organitzada relacionada amb el tràfic i tracta de persones i de com es combat, de com la UE promociona els drets humans arreu del món, del Tribunal Europeu de Drets Humans i també de protecció de dades i de privacitat.

En total van assistir 86 alumnes de secundària (principalment de 2n de Batxillerat), acompanyats per 7 professors. Els alumnes van ser molt participatius: van fer moltes preguntes, van respondre activament a les qüestions plantejades pels docents i, inclús, alguns van allargar la seva conversa amb els professors, un cop havia finalitzar la conferència, ja que diversos temes havien suscitats molts interrogants.

Fotografies a Flickr