Del 12 al 16 de juliol s’ha celebrat a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia i al Centre de Documentació Europea la primera edició del Curs d’Estiu Argó “Europa en joc”, organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

En total han participat 20 estudiants de secundària (3r i 4t d’ESO i 1r de Batxillerat) que procedien majoritàriament del Vallès, però també de Sant Celoni, Blanes i Lleida.

L’activitat ha estat impartida pel professor Ivan Aybar (Facultat de Dret) i per la documentalista del Centre, Concepció Muñoz.

El curs ha combinat xerrades, vídeos divulgatius, debats, simulacions i jocs didàctics.

La valoració tant de l’alumnat, com del professorat, és molt bona. Al finalitzar, alguns alumnes han dit que volen fer més cursos com aquest. Estarem encantats de repetir.

Podeu veure algunes fotos a Flickr i un vídeo a YouTube.

12 juliol
– Xerrada “Introducció a la UE”.
– Debat sobre una proposta legislativa de renda bàsica universal.
13 juliol
– Xerrada “Dret de la UE”.
– Debat sobre dues propostes relacionades amb el benestar animal.
14 juliol
– Xerrada “Economia de la UE”.
– Debat sobre la reforma de Conveni de Dublín, que examina les sol·licituds d’asil.
15 juliol
– Xerrada “Polítiques internes”.
– Debat sobre la Resolució del Parlament Europeu sobre la violació del Dret de la Unió i dels drets dels ciutadans LGBTIQ a Hongria com a conseqüència de les modificacions legals aprovades pel Parlament hongarès.
– Simulació del Consell de la UE sobre una proposta perquè el Dia d’Europa esdevingui festiu a tota la UE i sobre una possible sanció a Hongria.
16 juliol
– Xerrada “Polítiques externes”.
– Debat sobre el futur de la UE.
– Jocs didàctics.