El Centre de Documentació Europea (CDE) col·labora amb l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) en l’organització del curs d’estiu “La Unió Europea: què és i com funciona?”

Informacions del curs

Adreçat a: alumnat de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Cicles Formatius
Calendari: del 26 al 30 de juny de 2023
Horari: de 9.30 a 14 h
Professorat: Susana Beltrán García i Andrea Lanaia (amb el suport de Conxi Muñoz, documentalista del CDE)
Lloc de realització: Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Preu: 90 €

Presentació

L’objectiu d’aquest curs és fer una introducció a la Unió Europea per entendre per què existeix, per a què i com funciona. El curs combinarà explicacions teòriques amb activitats dinàmiques (debats, jocs, simulacions, etc.).

Objectius

Fer comprensible el funcionament de la Unió Europea a partir d’explicacions, debats, vídeos, jocs, enquestes i simulacions.

1r dia: Introducció a la UE

2n dia: Dret de la UE

3r dia: Economia de la UE

4t dia: Polítiques internes

5è dia: Polítiques externes

Metodologia

La primera hora de cada sessió serà una explicació teòrica per introduir la matèria. A partir de la segona hora s’introduiran activitats diverses perquè d’una manera participativa puguin apropar-se a la matèria. Es faran: treballs en grup, debats, jocs, simulacions i enquestes.

Els participants hauran de portar telèfon mòbil, paper i bolígraf.

Inscripció: en el moment de fer la matrícula s’haurà d’adjuntar una còpia del document d’identitat de l’estudiant (anvers i revers). A més, l’alumnat menor de 18 anys haurà d’adjuntar el document d’autorització paterna/materna degudament emplenat i signat.

Web de l’ICE per fer les inscripcions.