La Representació de la Comissió Europea a Espanya ha elaborat una activitat didàctica dirigida als centres educatius de primària, amb motiu de la Commemoració del Dia d’Europa.

La celebració d’aquest Dia d’Europa és una gran oportunitat per presentar la UE als alumnes i ressaltar-ne els valors fonamentals, com ara la democràcia, la llibertat i la igualtat. A través d’aquesta activitat, especialment adreçada a les generacions més joves (fins a 12 anys) es projecta la representació en conta contes, del llibre il·lustrat “Kalopsia: un planeta no tan diferent” amb l’objectiu d’apropar-los, de manera amena, a descobrir la UE, els seus orígens, valors i entendre la diversitat que tant ens enriqueix. Donant espai a més a més a l’intercanvi d’impressions, idees i emocions que aquest conte pugui estimular.

Per comprendre millor l’activitat, s’adjunta una Guia per al professorat, així com un petit extracte del contacontes disponible al següent enllaç (0:52). El vídeo complet (25′) es troba també disponible al Canal de Youtube de la Representació i el seu enllaç directe està inclòs a la Guia per al professorat.

Si esteu interessats en realitzar aquesta activitat amb els teus alumnes, consulta la Guia que inclou breument indicacions i idees de com és possible fer-ho a la teva aula. Si ho desitgeu, en finalitzar l’activitat podeu fer arribar les vostres impressions i idees a través d’un formulari en línia, posat a la vostra disposició.