El 29 d’abril de 2024 se celebrarà la 2ª edició de la Simulació del Parlament Europeo en la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la UAB (la primera edició es va celebrar en 2019).

Es tracta d’un projecte d’innovació i de millora de la qualitat docent, aprovat per la UAB el juny de 2023, que es realitza en col·laboració amb el Centre de Documentació Europea i que compta amb el suport de l’Oficina d’Informació del Parlament Europeu en Barcelona.

La simulació és una eina d’aprenentatge que proposa potenciar les competències de deliberació, negociació, treball en equip i presa de decisions dels estudiants, mitjançant la seva participació immersiva en situacions que simularan el món real. En aquesta activitat participaran els estudiants de l’assignatura Institucions i Política de la UE/Institutions and Policies of the EU, que s’imparteix, en castellà i anglès, en el Grau de Ciència Política i Gestió Pública i el Grau de Relacions Internacionals. En l’activitat, els/les estudiants assumiran el rol d’un/a eurodiputat/da (que s’havien assignat prèviament), i discutiran i negociaran dossiers legislatius de diferents àmbits amb l’objectiu d’arribar a acords sobre legislació europea.

Tota la informació sobre la Simulació la trobareu en aquest web.