El comissari europeu de Recerca, Carlos Moedas, el secretari d’Universitats i Recerca, Arcadi Navarro, el conseller d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència, Raül Romeva i la rectora Margarida Arboix van inaugurar el divendres 16 de desembre el Centre d’Estudis i Recerca Institut d’Estudis Europeus (IEE-UAB) a la sala d’actes del Rectorat.

L’IEE-UAB es crea amb l’objectiu d’afavorir la recerca conjunta i interdisciplinària sobre temes de la Unió Europea. Es tracta d’una aposta de la UAB en aquest àmbit que vol impulsar projectes multidisciplinaris, tot combinant aspectes jurídics, econòmics, d’acció exterior, geopolítics, sociològics, culturals i de l’àmbit de les ciències de la salut. Dirigit pel professor del Departament de Dret Privat de la UAB Josep María de Dios Marcer, l’IEE-UAB integrarà una vintena d’investigadors procedents de diferents disciplines, i preveu la incorporació de noves generacions a fi de garantir la continuïtat de la recerca. El centre treballarà amb les institucions, els agents i la societat en general per fer arribar l’expertesa i l’experiència del seu personal investigador a tots els àmbits de la societat que ho requereixin.

Enllaços relacionats: