El Child Problematic Traits Inventory (CPTI) és un instrument psicomètric, dissenyat pel professor Henrik Andershed de la Örebro University (Suècia), l’objectiu del qual és avaluar els trets de personalitat psicopàtica en nens i nenes de 3 a 12 anys.

Ha estat adaptat al castellà pels equips de recerca Deusto Stress Research de la Universitat de Deusto i Laboratori Humà de la Universitat Autònoma de Barcelona amb autorització de l’autor.

La versió per a mestres i/o pares/mares es pot descarregar aquí.

Una part dels estudis de validació de la traducció al castellà s’han fet en col·laboració amb el grup de recerca Underisk de la Universidad de Santiago de Compostela i amb el grup del Dr. Miquel Casas del Programa SJD MIND Escoles i amb el Dr. H. Andershed i el Dr. O.F. Colins.

Referències dels treballs de validació realitzats en col·laboració amb altres grups de recerca:

  • Barrau, V., López-Romero, L., Bosch, R., Torrubia, R., Casas, M., & Molinuevo, B. (2022). Further Validation of the Spanish Parent-Reported Child Problematic Traits Inventory: Discriminant Validity for Distinguishing Children Vulnerable to Externalizing and Other Psychopathology Conditions. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 44(1), 245–260. https://doi.org/10.1007/s10862-021-09921-z
  • López-Romero, L., Molinuevo, B., Bonillo, A., Andershed, H., Colins, O. F., Torrubia, R., & Romero, E. (2019). Psychometric properties of the Spanish version of the Child Problematic Traits Inventory in 3- to 12-year-old Spanish children. European Journal of Psychological Assessment, 35(6), 842–854. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000458