Dra. Sílvia Fuentes

Llicenciada en Psicologia (2001) i doctora en Neurociències (2010) per la UAB. Màster en Psicologia Clínica i de la Salut (2004) per la Universitat de Vic. Després de finalitzar la seva beca predoctoral es va incorporar a la Unitat de Fisiologia Animal de la UAB com a Tècnica superior de recerca entre 2006-2019. Ha participat en diferents projectes de recerca nacionals i internacionals que li han permès fer diferents col·laboracions a Universitats Estatals i ha publicat 22 articles en revistes internacionals indexades. Ha estat Professora Associada a la Unitat de Psicobiologia de la UAB entre 2014-2020 i Professora Agregada a la Unitat de Psicobiologia de la Universitat de Granada durant els anys 2020-2023. Actualment, és Professora Titular a la Unitat de Psicobiologia Facultat de Psicologia de la UAB i investigadora de l’Institut de Neurociències de la UAB. Membre de la Unitat Mixta de Neurociència Traslacional Institut de Neurociències UAB/Parc Taulí. Ha supervisat 13 treballs de Fi de Grau i un treball de Fi de Màster. Ha realitzat diverses activitats de divulgació de la ciència i de transferència al sector productiu. El seu camp d’interès principal ha estat el de la Neurobiologia de l’estrès i la vulnerabilitat a la Psicopatologia utilitzant models animals i més recentment poblacions humanes. Especialment s’ha centrat en l’estudi de l’impacte de l’adversitat primerenca, l’estudi de les diferències sexuals i la valoració de les conseqüències cognitives i emocionals associades a l’estrès.

Contacte:
Silvia.fuentes@uab.cat