Abstract

Peter Woods, en 1993, definió el concepto experiencia crítica para luego aplicarlo al análisis de realidades educativas dentro del campo de la etnografía histórica. En el presente estudio se plantea la utilidad que dicho concepto podría tener en la actualidad en el análisis de proyectos innovadores en el contexto educativo. Para ilustrar las posibilidades y alimentar la discusión, se analiza un proyecto concreto utilizando los elementos que definen una experiencia crítica según Woods.

The concept of the critical event was defined by Peter Woods, in 1993, and he later applied it to the analysis of educational realities in the field of historical ethnography. In the present study the current usefulness of this concept for the analysis of innovative projects in the educational context is examined. To illustrate the possibilities and fuel discussion, we analyze a specific project using the elements that define a critical event according to Woods.

Authors
Casals, Albert
Citation Key
177
COinS Data

Date Published
2013-02-18 05:16
Keywords
critical event, educational innovation, historical ethnography, primary school, teacher training
Pagination
79-97
Journal
Tendencias Pedagógicas
Start Page
79
URL
http://www.tendenciaspedagogicas.com/Articulos/2013_21_07.pdf
Volume
21
Year of Publication
2013