Resum de la línia

Aquesta línia se centra, per una banda, en tot l’entorn musical dels infants en el seu dia a dia i, per una altra banda, en les relacions dins del triangle didàctic en els entorns formals d’educació (0-6). Més enllà de tesis en curs, el treball en aquesta línia es nodreix de col·laboracions internacionals entre les que cal destacar les de la Dra. Claudia Gluschankof (Levinsky College opf Education, Israel) i de la Dra. Eugenia Costa-Giomi (Ohio State University, EEUU). També es manté una presència internacional a través de la Early Childhood Music Education (ECME) i l’assistència a congressos de l’àrea.

Membres i col·laboradors principals

Els principals membres de GRUMED que investiguen en aquesta línia són:

• Jèssica Pérez-Moreno (IP de la línia)
  • Eugènia Arús
  • Reina Capdevila
  • Marta Casals-Balaguer

Dels col·laboradors externs en aquesta línia destaquem:

• Dra. Claudia Gluschankof (Levinsky College opf Education, Israel)
  • Dra. Eugenia Costa-Giomi (Ohio State University, EEUU)

Projectes, convenis i tesis en curs

Projectes

Infant-directed musical activities impacting caregiver-infant attachment in urbanized early childhood centers. IP: Sheila Woodward. Durada: 2023-24.

2023PMD-UB/013. Formació musical i desenvolupament de les competències creatives i artístiques dels futurs docents d’Educació Infantil. Entitat finançadora: UB. IP: Marta Casals-Balaguer. Durada: 2023-24.

Tesis

Doctoranda: Teresa Lizbeth Bernal Valle. Directores: Sílvia Blanch i Jèssica Pérez-Moreno. Inici: curs 2019-20. Programa: Doctorat en Psicologia de l’Educació (UAB).

Doctorand: David Gutiérrez Aguilar. Directora: Jèssica Pérez-Moreno. Inici: curs 2019-20. Programa: Doctorat en Educació (UAB).

Projectes i tesis finalitzades

Principals projectes anteriors

Maternal perceptions of maternal-infant attachment linked with maternal infant-directed musical activities in urbanized populations. IP. Sheila Woodward. Durada: 2018-2021.

The Carnival of the Animals: a collaborative research project to explore the interactivity of 2 to 8 years-olds from diverse locations with an APP for Ipad. Entitat finançadora: University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW). Durada: 2012-2016. IP del projecte: Prof. Markus Cslovjecsek (FHNW)

My Place: My Music – vegeu-ne informació aquí

Tesis finalitzades (darrers anys)

Lerma Arregocés, Daniela (dir. Jèssica Pérez-Moreno). El rol participativo de progenitores e hijos en las interacciones musicales vocales y cotidianas. Programa Doctorat en Educació, UAB. Data de defensa: 09/10/23.

Dosaiguas Canal, Marta (dir. J. Pérez-Moreno, C. Gluschankof i E. Costa-Giomi). La música en l’entorn quotidià. Estudi exploratori sobre les interaccions musicals entre germans. Programa Doctorat en Educació, UAB. Data de defensa: 21/03/22. Disponible a: http://hdl.handle.net/10803/675022

Pons Rosselló, M. Dolores (dir. Eugènia Arús i M. Àngels Subirats). Aportaciones de la estimulación musical en niños y niñas de 2 a 3 años, con la colaboración de los padres, al proceso de adquisición de las conductas sociales y actitudinales: estudio de caso. Programa Doctorat en Educació, UAB. Data de defensa: 19/01/16. Disponible a: http://hdl.handle.net/10803/390941