Abstract

Para facilitar el desarrollo de la competencia comunicativa oral, se presenta un bloque de unidades sobre oratoria actual en formato audiovisual y de acceso libre con explicaciones, consejos, demostraciones y ejemplos de intervenciones orales reales de estudiantes. Una guía permitirá usarlo como apoyo en clases invertidas, que serán más activas, específicas y prácticas. Este material docente puede ser útil para toda la comunidad, tanto estudiantes como profesores, tutores y evaluadores.

So as to ease the development of oral communicative competence, an open-access audiovisual block of units on current public speaking is introduced. This resource provides explanations, tips, demonstrations and examples of real oral interventions by students. A guide will allow for its use as an aid in flipped classrooms, which will in turn be more active, specific and practical. These teaching materials can be useful for the entire community, students and teachers, tutors and evaluators alike.

Authors
De la Mota, Carme, Ramos, Ivan C., Raich, Rosa M., i Gassull, Cecília
Citation Key
COinS Data