Abstract

L’article que presentem proposa una mirada des de l’àmbit de l’educació musical a les sinergies i complicitats entre universitats i centres formadors com a corresponsables en la formació de mestres. L’objectiu de l’estudi és analitzar les experiències de col·laboració que es porten a terme en el marc de la formació musical inicial de mestres entre les universitats catalanes i diverses escoles d’educació primària i infantil, més enllà de les pràctiques curriculars. Les experiències registrades són fruit de la recerca realitzada en el projecte ForMMus “Els centres formadors com a mirall i com a actors clau per a una formació musical de qualitat” (2020-ARMIF-0002), on un equip format per professorat de menció de música de set universitats catalanes (UAB, UB, UdG, UdL, URL, URV i UVic-UCC) recull quinze experiències de col·laboració amb centres formadors. En els projectes educatius descrits, l’alumnat universitari interacciona amb contextos educatius reals, aportant propostes educatives de l’àmbit musical. De totes elles se’n fa una classificació segons la seva tipologia, s’analitzen els resultats més destacats i se n’extreuen els beneficis i les dificultats a l’hora d’implementar-les. En darrer terme, l’aportació de l’article és donar a conèixer aquestes experiències educatives com a recurs per a la millora de la qualitat de la formació inicial del docent, al mateix temps que vol incentivar noves connexions, simbiosis, col·laboracions i projectes entre els centres formadors i les universitats catalanes.

Authors
Prats-Rins, Glòria, Casals, Albert, i Capdevila, Reina
Date Published
2024-09-07 08:43
DOI
https://doi.org/10.17345/comeduc37.4015
ISSN
1575-9911
Keywords
formació inicial de mestres, col·laboració universitat-escola, centres formadors, educació musical, projecte ForMMus
Pagination
141-170
Place Published
Tarragona
Publication Language
Català
Publisher
Universitat Rovira i Virgili
Journal
Comunicació Educativa
URL
https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/4015
Volume
37
Year of Publication
2024