Aquest any a Shere Rom hem engegat amb moltes ganes, us compartim una petita crònica dels projectes Fons de Coneixement i Identit.art 🙂

Amb l’equip educatiu de la Comunitat de Petits, com cada any, hem iniciat el projecte Fons de Coneixement. Ja hem pogut realitzar cinc de les sis entrevistes que teniem planificades, així que tot tornant de les vacances farem la darrera i ja ens posarem a pensar idees per dissenyar activitats educatives!

Grup d’estudi curs 2022-23

A Identit.art estem molt contentes perquè hem pogut treballar molts temes i hem après molt. Després de tres mesos de treballar plegades ja hem consolidat uns equips de feina on estudiantat de la universitat, alumnat del Til·ler i educadores ens coneixem i hem anat aprenent a treballar juntes.

A la Comunitat de Grans aquest trimestre ha estat molt especial. Nosaltres encara no ens coneixíem però hem creat uns equips molt bonics tant a Ocarines com a Trombons. Aquests mesos cadascú de nosaltres ha estat capaç de crear les seves pròpies línies de vida on hem recuperat totes aquelles experiències viscudes significatives per nosaltres i les hem compartit amb el nostre grup per trobar què tenim en comú. I sabeu què? Gràcies a això ara ens coneixem molt millor!

En canvi, a la Comunitat de Joves hem treballat la migració i hem creat unes produccions artístiques força interessants per poder representar allò que anàvem treballant a classe. Hem après sobre diferents guerres que estan en actiu ara mateix, ens hem informat sobre com el canvi climàtic pot fer que la gent hagi de migrar dels seus llocs i hem pogut conèixer a la Chaymae, Kenza i en Juan Diego, qui ens han explicat les seves experiències de migració: moltes de nosaltres ens vam poder sentir identificades en alguna part de les seves històries.

Recordeu que aquest curs hem tornat a posar en funcionament dos projectes d’Aprenentatge-Servei amb l’alumnat de tercer de la Comunitat de Joves? Doncs està sent una gran experiència!

La meitat de l’alumnat ha acompanyat als nens i nenes de la Comunitat de Petits cada dilluns a la tarda i el progrés des de l’inici del trimestre fins ara ha estat increïble. Al principi era més difícil no tenir vergonya, saber què dir als més petits, ajudar-los a recollir o fins i tot jugar amb ells. Ara ja podem ajudar a les mestres i potenciar l’autonomia dels petits, ja els coneixem i hem creat vincles que ens permeten tenir més confiança. Per acabar el trimestre els hem acompanyat a l’assaig general del concert d’hivern i ha estat preciós!

L’altra meitat de l’alumnat ha participat en el projecte sobre memòria històrica del barri. Hem reflexionat sobre la memòria, quina és la que es construeix o s’explica del barri i si realment reflecteix les nostres vides: hem trobat a faltar la història de la població gitana i de la població que ha migrat des de l’estranger durant les darreres dècades. Aquest primer trimestre hem realitzat entrevistes a veïns/es del barri que ens han compartit les seves vivències així com les seves contribucions a la comunitat.

Ara ens toca un descans amb les vacances d’hivern, per tornar carregades d’energia per continuar amb el curs!

Us desitjem unes molt bones vacances, fins l’any vinent!