El 27, 28 i 29 de gener de 2022 tindrà lloc el II Congrés Català d’Antropologia a Girona. El grup AHCISP hi serà present amb la organització del simposi “ANTROPOLOGIA I POBLES INDÍGENES A L’AMÈRICA LLATINA D’AVUI” coordinat per Mònica Martínez Mauri (Universitat de Barcelona) i Montserrat Ventura i Oller (Universitat Autònoma de Barcelona).
L’objectiu d’aquest simposi es reunir aportacions que reflexionin sobre la pertinença de seguir pensant en i amb els pobles indígenes de l’Amèrica Llatina com a categoria analítica de l’antropologia. Es tracta de crear un espai de trobada obert a recerques etnogràfiques que il·lustrin el ser indígena tenint en compte els actuals contextos polítics, econòmics i socials. Contextos marcats per fets tan diversos com la gestió de l’actual pandèmia; l’arribada de les noves tecnologies de la informació i la comunicació; l’aplicació de polítiques multiculturals; la proliferació de sectes i la intersecció de diverses visions del món; les migracions; la formulació de projectes de desenvolupament; l’expansió del narcotràfic, la militarització i la violència; els processos de patrimonialització tant dels seus espais com dels seus coneixements; la promoció d’activitats turístiques i els intents neoliberals d’usurpació dels seus territoris i recursos naturals. En definitiva, contextos en els quals l’etnicitat, entesa com a subjectivitat col·lectiva entre la intersecció de la identitat i la cultura, es troba en continua transformació.

El termini per l’enviament de propostes de comunicacions acaba el proper 30 de juliol. Per més informació: https://coca.antropologia.cat/